Vianoce sa blížia a zákazníci začínajú objednávať, ako na bežiacom páse. My vám predstavujeme tipy, ktoré nevyžadujú veľký zásah do e-shopu a stíhate ich svojpomocne aplikovať ešte v predvianočnej sezóne. Ako vylepšíte svoju inzerciu?
1) Kontrola feedu a produktových obrázkov
Mergado a Feed Image Editor zdarma skontrolujú váš feed a obrázky v ňom. Jedná sa o rýchlu a bezplatnú revíziu. Na základe výsledku auditu upravíte prípadné nedostatky a neprídete vďaka tomu o tržby.
2) Priechodnosť e-shopu
Vytvorte objednávku vo vlastnom e-shope, v anonymnom okne. Zaistíte si tak pohľad očami zákazníka.
Zamerajte sa na priechodnosť webu. Cesta, od pridania tovaru do košíka až po zaplatenie, musí byť bezchybná a plynulá. Uistite sa, že všetky procesy fungujú tak, ako majú.
3) Zviditeľnenie ponuky na porovnávačoch tovaru
Biddujte. A dostaňte svoju ponuku do zoznamu kvalitných obchodov na produktových kartách Heureky a Zboží.cz.
Ak vás neláka bidding, alternatívou na zviditeľnenie je napríklad cenotvorba. Ako na automatický pricing sa dozviete na webe Pricing Foxu – nástroja pre dynamické preceňovanie produktov.
4) Dodacia doba tovaru
Zákazníci sú čoraz náročnejší, preto cena a rýchlosť dodania tovaru hrajú dôležitú úlohu pri rozhodovaní.
Číselnú hodnotu porovnávač tovaru automaticky prevedie na textové vyjadrenie. Číslo 0 znamená, že je tovar skladom a je možné ho okamžite odoslať. Číslo 1 bude prevedené na textovú hodnotu do 3 dní. Malý rozdiel, veľké následky.
Presné špecifikácie elementu DELIVERY_DATE nájdete v odkazoch na Heureke a Zboží.cz. V prípade, že používate Bidding Fox, vás aplikácia na zlomovú dostupnosť upozorní v rámci diagnostiky sortimentu.
5) Cena dopravy, dopravcovia a výdajné miesta
Venujte pozornosť aj svojim dopravcom a cene za dopravu. Uistite sa, že si neúčtujete príliš vysokú cenu v porovnaní s konkurenciou. Rovnako dôležité je dať svojim zákazníkom na výber.
6) Doručenie balíku do Vianoc
Zákazníkov pred Vianocami zaujíma, či im stihnete doručiť zásielku do Štedrého dňa. Vzhľadom k vyťaženosti dopravcov to nie je ľahká úloha. Vy si však môžete jednoducho uľahčiť prácu a vyhnúť sa nedorozumeniam. Určite si dátum, do kedy môžu zákazníci urobiť objednávku a vy im dokážete garantovať jej doručenie do Vianoc. Nezabudnite dátum vystaviť na viditeľné miesto aj u vás na webe.
Zboží.cz umožňuje v administrácii nastaviť „Doručenie do Štedrého dňa“. Táto informácia sa bude spolu s dátumom zobrazovať pri názve e-shopu na produktových kartách. O nastavení sa dozviete viac na blogu Zboží.cz.
Heureka túto možnosť zrušila už pred minuloročnou sezónou. V článku na ich blogu sa dozviete, prečo pristúpila k tomuto kroku.
7) Podpora a komunikácia so zákazníkom
Väčšina z nás zo skúsenosti vie, že predvianočné obdobie dokáže byť uponáhľané, náročné a málokedy časom lásky a pokoja. Aj napriek tomu sa snažte v každej situácii komunikovať rýchlo a transparente. Vyhnete sa tak negatívnej recenzii, a zákazník podobný prístup určite ocení.
8) Inšpirujte
Nepochybujeme o tom, že ste sa v živote minimálne jedenkrát trápili, čo kúpiť partnerovi, rodičom či súrodencom pod stromček. Vaši zákazníci sú na tom určite podobne. Pokúste sa ich inšpirovať tipmi na darček, a možno sa práve vďaka tomu rozhodnú nakúpiť práve u vás. Inšpirujte sa u väčších hráčov, ako je napríklad Alza či Tchibo.
9) Automatické dobíjanie kreditu
Prečo by ste držali v hlave niečo, čo stačí raz nastaviť a bude fungovať automaticky? Napríklad kredit na Heureke a Zboží.cz. Nastavte si automatické dobíjanie a už nikdy nespadnete nevedomky do FREE režimu. Taká situáciu, obzvlásť v tomto ročnom období, vás môže pripraviť o vysoké tržby.
V predvianočnej sezóne sa neoplatí riskovať a robiť veľké zásahy do webu. Vylepšujte svoj e-shop opatrne a ideálne iba jednoduchšími zákrokmi. V prípade, že počas sezóny narazíte na väčšie chyby, budete mať po Novom roku ďalších 10 mesiacov na vychytávanie múch. Všetci Lišiaci vám držia palce, aby sa Vianoce vydarili podľa predstáv.
Pridať nový komentár