V tomto článku vám predstavíme jednotlivé typy exportov. Záleží len na vás, aké informácie sú vo vašom prípade dôležité a čo chcete pravidelne sledovať. Všetko si nastavíte podľa svojich predstáv. Exporty využijete na prácu s dátami, pri reportingu, ale aj na prezentáciu výsledkov svojim klientom.
POZNAJTE MOŽNOSTI EXPORTOV
Exporty v aplikácii delíme na tri typy:
- Export produktov nášho sortimentu – na stránke Produkty.
- Export produktov konkurencie – na stránke Produkty.
- Export konkurencie – na stránke Konkurencia.
Každý súbor môže byť statický alebo jednorazový.
Pri statických exportoch dochádza k pravidelnému pregenerovaniu a sú kedykoľvek dostupné na verejnej URL adrese. Jednorazové exporty sa vygenerujú iba raz a následne sa po 24 hodinách vymažú.
BEZ ČOHO SA ŽIADNY EXPORT NEOBÍDE
Či už sa rozhodnete pre akýkoľvek vyššie spomínaný typ, pri ich vytváraní budete vždy postupovať podobne. Najskôr si vyberte formát.
- CSV – vhodné pre strojové spracovanie, využijete pri napojení do ďalších systémov, ako je Pohoda
- XLSX – využijete pre ďalšie spracovanie v Exceli
- HTML – využijete ako reporting pre klienta, ktorý nevlastní Mergado účet
Ďalej si zvolíte, či chcete vygenerovať odkaz, na ktorom bude export dostupný alebo súbor pravidelne posielať na e-mail. Taktiež môžete vybrať obe varianty. Podľa predchádzajúceho nastavenia vypíšete adresu a nastavíte interval doručovania. Finálny obsah jednotlivých typov exportov sa odvíja od vašich potrieb. Všetky sú konfigurovateľné a záleží iba na vás, ktoré informácie potrebujete.
Orientujte sa v inzercii konkurenčných e-shopov
Prvým typom je Export konkurencie. V záverečnej časti jeho vytvorenia máte na výber z desiatky údajov o inzercii vašich súperov. Využijete ich pri úprave vlastnej ponuky a získate tým konkurenčnú výhodu. Cez tlačidlo Všetko zahrniete do súboru všetky dostupné údaje.
Majte prehľad o vlastnej inzercii
Ďalším typom je Export produktov vášho sortimentu. Využijete ho nielen pri reportingu, ale aj pri napájaní dát do ďalších systémov, ako je napr. Pohoda, Power BI a pod. Obsahom vášho exportu môžu byť všetky dostupné údaje alebo vyfiltrované informácie, ktoré v súbore budete potrebovať.
Vyhodnoťte stav vašej inzercie
Vedľa nastaveného CPC, PNO a ich maximálnych hodnôt chcete zobraziť štatistiky výkonu. Na vyhodnotenie úspešnosti vašej inzercie sú dôležité dáta z Heureky a Google Analytics. Zvoľte si hodnoty za posledných 30 dní alebo za predchádzajúci deň. Na výber máte prekliky, objednávky, obrat, ale aj náklady z oboch zdrojov. Google Analytics navyše ponúka sledovanie konverzného pomeru.
Získajte prehľad o spoločnom sortimente
Tretím typom je Export produktov konkurencie. Poskytuje informácie o spoločnom sortimente piatich sledovaných alebo piatich najčastejších e-shopov. Získate vďaka nemu detailný prehľad o ponukách na rovnakých produktových kartách a budete vedieť, ako zapracovať na tej vašej, aby sa stala pre zákazníkov výhodnejšou.
Uloženie exportov
Všetky vygenerované exporty aplikácia uchováva. Vrátiť sa k nim dokážete dvoma spôsobmi.
- Na stránke Udalosti nájdete prehľadnú tabuľku, ako statických, tak jednorazových exportov. Exporty môžete ďalej pregenerovať, prípadne získať ich trvalý odkaz. Nechýba ani dôležitý údaj o čase posledného pregenerovania a počte záznamov.
- Na stránke Nastavenia/Exporty sa ukladajú všetky vygenerované odkazy statických exportov.
Zaujali vás exporty, ale e-shopový sortiment biddovať nepotrebujete? Vyriešte svoj problém pomocou našej najnovšej aplikácie Fox Data+.
Potenciál exportov je skutočne veľký. Odteraz viete, na čo slúžia a môžete ich naplno využiť. Pozrite sa do aplikácie a preskúmajte ich rozmanité možnosti.
Pridať nový komentár