Nachádzate sa tu

Ako dostať do exportu v Mergade cenu konkurenčného e-shopu

Na MergadoFeste 2019 som, Vážení kolegovia, sľúbil uverejniť postupy pre tvorbu cenových automatov, vylepšovanie biddingu a podobne. Dnes sa spolu pozrieme, ako si do exportov v Mergade môžete doplniť k svojim položkám tovaru (SHOPITEM) predajné ceny konkurenčného e-shopu.

Čo budete potrebovať

  • Aplikáciu Bidding Fox (dodá potrebné dáta z produktových kariet Heureky)
  • Aplikáciu Bidding Fox Elements (zapíše dáta z Bidding Foxu do exportu v Mergade)

Ako to funguje

Aplikácia Bidding Fox Elements vytvorí element BFE_S_H_PRICE_POSITIONS a uloží do neho dáta z produktových kariet Heureky. Na Heureke vyzerajú ponuky e-shopov takto:

Príklad ponúk v produktovej karte Heureky.
Príklad ponúk v produktovej karte Heureky.

Aplikácia Bidding Fox získa dáta z Heureky. Následne appka Bidding Fox Elements zapíše dáta do elementu BFE_S_H_PRICE_POSITIONS. Výsledok vyzerá takto:

Krátky príklad dát z produktovej karty Heureky.
Krátky príklad dát z produktovej karty Heureky.

Ide de facto o „tabuľku“ s informáciami z produktových kariet. Tá obsahuje:

  • poradie ponuky
  •  názov predajcu
  •  cenu ponuky
  •  skladovú dostupnosť
  •  darček GIFT (nepovinné)

Nás teraz zaujímajú dve informácie – názov predajcu a cena. Názov predajcu je textový reťazec. Z uvedeného príkladu vyplýva, že môže obsahovať diakritiku, bodky, môže vyzerať ako doména, ale taktiež nemusí. Cena je čísl a má až dve desatinné čísla oddelené desatinnou bodkou.

Upozornění

Pracovný postup

1. V Mergade, v exporte pre Heureku, zapnite aplikáciu Bidding Fox a nastavte si ju. Produkty, pre ktoré potrebujete dáta musia byť aspoň v jednej stratégii. Môže ísť zároveň aj o zánovné "nulové" stratégie.

2. Zapnite aplikáciu Bidding Fox Elements.

3. V Bidding Fox Elements zapnite element BFE_S_H_PRICE_POSITIONS. Pregenerujte export a skontrolujte, že element BFE_S_H_PRICE_POSITIONS obsahuje dáta.

Postup po tento bod bol rovnaký ako pri:

4. Vytvorte element XCOMPETITOR_xxx_PRICE_VAT kde „xxx“ bude názov e-shopu. Napríklad: XCOMPETITOR_MERGADOSHOPCZ_PRICE_VAT.

Stránka Elementy. Vyznačené je tlačidlo pre tvorbu nového elementu.
Stránka Elementy. Vyznačené je tlačidlo pre tvorbu nového elementu.

5. Vytvorte premennú COMPETITOR_xxx_PRICE_VAT. Prvým krokom je, že z elementu BFE_S_H_PRICE_POSITIONS vyparsujete obsah regulárnym výrazom (Mergadoshop.cz) \ | ([^ |] +) kde „Mergadoshop.cz“ nahradíte názvom sledovaného konkurenčného e-shopu. Ako názov zistiť som písal vyššie – v závere kapitoly Ako to funguje.

Príklad parsovania ceny e-shopu Vzdušín.sk.
Príklad parsovania ceny e-shopu Vzdušín.sk.

6. Vytvorte pravidlo typu „prepísať“ a do elementu XCOMPETITOR_xxx_PRICE_VAT naplňte hodnotu premennej COMPETITOR_xxx_PRICE_VAT.

Pravidlo na naplnenie premennej do elementu. Na príklade e-shopu Vzdušín.sk
Pravidlo na naplnenie premennej do elementu. Na príklade e-shopu Vzdušín.sk

A to je celé.
Aktuálne sa Vám pri produktoch, kde je spolu s Vami aj dotyčný konkurent, objaví element s jeho predajnou cenou. Hoci sa vám môže zdať tento článok rozsiahly, je to najmä kvôli obrázkom s príkladmi postupu. V praxi ide hlavne o tri kroky, ktoré Vám zaberú najviac pár minút.

Informace

K čomu je cena konkurenčného e-shopu potrebná

Využitia Vás určite napadnú. Medzi jednoduché príklady patrí napr. výber tovaru, kde je váš e-shop lacnejší než konkurenti alebo naopak drahší. Výhodou je, že dáta sú priamo súčasťou exportu a možno ich zapojiť do výberov, ktoré riadia inzerciu. Podrobnejšie sa na využitie týchto dát pozrieme v niektorom z budúcich príspevkov.

Pridať nový komentár

Zo života biddingového automatu

Release 7.15.0
Využite možnosti nastavenia MAX_CPC_SEARCH u nespárovaných produktov a majte prehľad o štatistikách z vyhľadávania na Zboží.cz. Tento úkon využijú odborníci aj začiatočníci v inzercii na druhom najpopulárnejšom porovnávači v Českej republike. V novom release sme okrem tejto vychytávky predstavili aj niekoľko ďalších. Prečítajte si, v čom vám budú užitočné.
Biddovanie minimom
Používate Bidding Fox, máte nastavenú stratégiu a aj tak v produktoch vidíte nižšiu cenu za preklik ako ste čakali? V dnešnom článku si predstavíme niekoľko možností, kedy aplikácia bidduje minimom kategórie. Vysvetlíme si, v akých prípadoch k tomu dochádza, kde zistíte skutočnú cenu za preklik a kedy sa vám biddovanie minimom bude hodiť.
Exporty v Bidding Foxe
V tomto článku vám predstavíme jednotlivé typy exportov. Záleží len na vás, aké informácie sú vo vašom prípade dôležité a čo chcete pravidelne sledovať. Všetko si nastavíte podľa svojich predstáv. Exporty využijete na prácu s dátami, pri reportingu, ale aj na prezentáciu výsledkov svojim klientom.

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.