Nachádzate sa tu

Ako nastaviť aplikáciu Bidding Fox

 

Nastavenie

V aplikácii je možné vytvoriť viac nastavení s rôznymi parametrami. Pokiaľ sa výbery v jednotlivých nastaveniach prekrývajú, riadi sa aplikácia podľa priority. Nastavenie vyššie má prednosť pred nastavením pod ním.

Poradie je možné zmeniť pomocou drag & drop (↕).

Detail nastavenia

V každom nastavení môžete pracovať s týmito parametrami:

  1. Názov
  2. Maximálny podiel
  3. Najvyššia dodacia doba pre biddovanie
  4. Maximálna cena prekliku
  5. Ponechať bidding pri nevyhovujúcich produktoch
  6. Nebiddovať položky do 5. miesta podľa ceny
  7. Nehľadieť na cenu konkurencie
  8. Tržby v Google Analytics máme
  9. Produkty s prekročeným PNO
  10. Aplikovať na výbery

Názov nastavenia

Zobrazuje sa vo výpise jednotlivých nastavení. Každé nastavenie si pomenujete tak, aby ste z neho v prehľade medzi ostatnými ľahko poznali, aké má parametre. Napríklad:

  • Top sortiment
  • Startery
  • Výpredaj

Maximálny podiel nákladov na obrate v % (PNO)

Aby sa vám inzercia vyplatila, musíte vedieť, koľko môžete investovať späť do kreditov z obratu pre daný kanál. 

Výpočet PNO

Aktuálne PNO vypočítané ako

(náklady / obrat_bez_dph) * 100

a vyjde vám nákladovosť v percentách.

Pokiaľ ponecháte PNO nastavené na nulu, nebude naň aplikácia brať ohľad.

Bidding Fox potom s touto nákladnosťou pracuje na úrovni jednotlivých produktov.

Bidding Fox si obrat berie z Google Analytics a náklady z Heureky. Heureka a Google Analytics pripisujú transakcie rozdielne. Heureka pripisuje k dňu prekliku. Analytics k dňu konverzie. Viac vrátane ďalších kanálov tu

Najvyššia dodacia doba pre biddovanie

Keďže je každý sortiment špecifický a najviac o ňom viete vy, môžete si nastaviť aká dostupnosť (DELIVERY_DATE) je ešte únosná pre daný typ tovaru.

Napríklad pri knížkach viete, že 7 dní je v poriadku, ale krmivá sa najlepšie predávajú tie, ktoré máte s odoslaním ihneď (sú skladom, tzn. DELIVERY_DATE = 0).

Maximálna cena prekliku

Toto môžete brať ako „poistku“ - zo svojich výpočtov a analýz viete, že nechcete/nemôžete prekročiť určitú cenu za preklik. Maximálna cena za preklik je aktuálne 3 Eurá.

Toto nastavenie sa hodí predovšetkým pokiaľ nechcete brať ohľad na PNO.

Ponechať bidding pri nevyhovujúcich produktoch

Vždy sa nájde nejaká výnimka, preto keď Bidding Fox narazí na produkt, ktorý nevyhovuje nastaveným parametrom a vy máte zaškrtnutú túto voľbu, ponechá mu bidding, ktorý je vo feede pred spustením aplikácie. Inak by bidding zrušil.

Keď máte pred zapnutím aplikácie vo feede už bidding nastavený a viete, že niektoré produkty sa občas predávajú, aj keď ich momentálne nemáte skladom, ale do troch dní (DELIVERY_DATE = 3), pričom máte nastavenú max. dodaciu dobu v aplikácii 0 (skladom) a chcete im ponechať bidding, využite túto voľbu.

Nebidovať položky do 5. miesta podľa ceny

Aktuálne sú na Heureke bez nutnosti rozkliknúť „Ďalšie ponuky obchodov“ viditeľné top pozície a päť najlacnejších ponúk. Preto pokiaľ vám stačí byť vidieť medzi najlacnejšími a nechcete byť na top pozíciách, využite túto voľbu. Môžete tak ušetriť na nákladoch.

Nehľadieť na cenu konkurencie

Bidding Fox si stráži, aby nebudoval ponuky výrazne drahšie ako konkurencia. Pokiaľ ale predávate sortiment, kde je časté, že sa tu objavujú ponuky o dosť lacnejšie, než môžete ponúknuť vy a pritom máte pri zákazníkoch dobré meno, využite túto voľbu. Aplikácia tak nabiduje aj ponuky drahšie, ktoré by inak nebidovala.

Tržby v Google Analytics máme

Aby Bidding Fox správne počítal, je potrebné mu povedať, či do Google Analytics posielate tržby s DPH alebo bez. Výpočty by sa inak mohli výrazne líšiť od skutočnosti.

Produkty s prekročeným PNO

Má aplikácia produkty, ktoré prekročia nastavené PNO skryť (nebudú vo výstupnom feede), alebo ich ponechať v inzercii za minimálnu cenu prekliku kategórie?

Produkty, ktoré skyje, na začiatku nového mesiaca opäť odkryje a pustí do inzercie.

Aplikovať na výbery

Tu si zvolíte, na aké produkty sa má automatický bidding aplikovať. Môžete zvoliť viac výberov. Aplikácia načíta výbery, ktoré už v Mergade máte vytvorené.

Pokiaľ máte výberov viac, môžete použiť filtrovanie (vyhľadávanie), kedy sa vám vypíšu relevantné výbery.

Zo života biddingového automatu

Release 7.15.0
Využite možnosti nastavenia MAX_CPC_SEARCH u nespárovaných produktov a majte prehľad o štatistikách z vyhľadávania na Zboží.cz. Tento úkon využijú odborníci aj začiatočníci v inzercii na druhom najpopulárnejšom porovnávači v Českej republike. V novom release sme okrem tejto vychytávky predstavili aj niekoľko ďalších. Prečítajte si, v čom vám budú užitočné.
Biddovanie minimom
Používate Bidding Fox, máte nastavenú stratégiu a aj tak v produktoch vidíte nižšiu cenu za preklik ako ste čakali? V dnešnom článku si predstavíme niekoľko možností, kedy aplikácia bidduje minimom kategórie. Vysvetlíme si, v akých prípadoch k tomu dochádza, kde zistíte skutočnú cenu za preklik a kedy sa vám biddovanie minimom bude hodiť.
Exporty v Bidding Foxe
V tomto článku vám predstavíme jednotlivé typy exportov. Záleží len na vás, aké informácie sú vo vašom prípade dôležité a čo chcete pravidelne sledovať. Všetko si nastavíte podľa svojich predstáv. Exporty využijete na prácu s dátami, pri reportingu, ale aj na prezentáciu výsledkov svojim klientom.

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.