UTM parametre sú dôležitou súčasťou online marketingu. Treba s nimi pracovať správne, inak vám môžu byť k ničomu. Ak ich používate, je potrebné správne nastaviť Bidding Fox aj Mergado. Pozrite sa, ako na to.
ČO SÚ UTM PARAMETRE
Sú to značky v URL adrese, ktoré pomáhajú k správnemu meraniu návštevnosti v Google Analytics. Ich zápis sa môže líšiť, ale vždy v nich nájdete časť medium a source. Vďaka správnemu používaniu budete mať oveľa presnejší prehľad o návštevách e-shopu.
https://www.bidding-fox.sk/?utm_source=heureka&utm_medium=porovnavace
ZÁSADY NASTAVENIA UTM PARAMETROV
Ich používanie nie je ťažké a existuje niekoľko voľne dostupných UTM generátorov (napríklad tento). Najdôležitejšie je určiť metodiku ich vytvárania a striktne ju dodržiavať. Pre jeden zdroj používať rovnaké nastavenie zdroja, média, veľkosti písmen, atď. Vďaka tomu dohľadáte všetku návštevnosť v Analytics.
NASTAVENIE APLIKÁCIE PRE UTM PARAMETRE
Na návod pre nastavenie Bidding Foxu a Mergada nájdete v tomto článku. Napr. source: Heureka, medium: porovnavace alebo source: BiddingFox, medium: porovnvace
Pri vyplňovaní môžete používať veľké alebo malé písmená, podľa toho, ako ste zvyknutí.
Vždy je dôležité mať správne nastavenú aspoň jednu aplikáciu a všetko bude fungovať tak, ako má.
NA ČO DAŤ POZOR
Maximálna dĺžka URL pre Heureku je 300 znakov. Pomôže pravidlo v Mergade na obmedzenie dĺžky reťazca. Neprepíšu sa vám možno všetky informácie do Analytics, ale inzercia na Heureke pobeží ďalej v poriadku.
Pridaním UTM parametrov sa zmení URL adresa a dôjde k dočasnému odparovaniu produktov - odporúčame nerobiť v sezóne.
Stretli ste sa v Bidding Foxe sa zlým párovaním dát z Google Analytics? Skontrolujte, či máte všetko správne nastavené.
Pridať nový komentár