Používate Bidding Fox, máte nastavenú stratégiu a aj tak v produktoch vidíte nižšiu cenu za preklik ako ste čakali? V dnešnom článku si predstavíme niekoľko možností, kedy aplikácia bidduje minimom kategórie. Vysvetlíme si, v akých prípadoch k tomu dochádza, kde zistíte skutočnú cenu za preklik a kedy sa vám biddovanie minimom bude hodiť.
KEDY DOCHÁDZA K BIDDOVANIU MINIMOM
K nastaveniu minimálnej čiastky za bidding dochádza hneď v niekoľkých prípadoch. Detailnejšie si predstavíme štyri typy, ktorým by ste mali venovať svoju pozornosť.
a) Cena produktu je (výrazne) drahšia ako konkurencie.
Vytvorili ste nový projekt a stratégiu na biddovanie vašeho sortimentu na porovnávačoch. Behom 24 hodín aplikácia začne pracovať presne tak, ako ste ju nastavili. Výsledky ale nie sú také, aké ste chceli. Čo je zle? Celú problematiku si ukážeme na názornom príklade.
Do vašej stratégie zahŕňate produkty nad 8 € a aby sa biddovali, môžu byť maximálne o 10 % drahšie oproti najlacnejšej ponuke. Takýto postup je úplne správny. V ďalšom kroku odporúčame skontrolovať výsledky v Diagnostike. Pokiaľ daný produkt predávate za 10 €, ale vaša konkurencia rovnaký výrobok ponúka maximálne za 7 €, nie je splnená podmienka 10 %. Cenový rozdiel týchto produktov je výrazne vyšší, a preto mu aplikácia nastaví minimum kategórie.
Odporúčame zvážiť úpravu stratégie alebo cenovej politiky. Najlepšie tak, aby mohla plnohodnotne pracovať aj vzhľadom ku konkurenčným produktom.
b) Produktová karta obsahuje menej e-shopov, ako daný porovnávač požaduje k zobrazeniu odporúčaných ponúk.
Ak vaša inzercia obsahuje produkt, ktorý ponúka menej e-shopov, ako požaduje konkrétny porovnávač, bidding sa vôbec nespustí. Preto nemá zmysel ponúkať za preklik viac než minimum. Vaša ponuka bude stále dobre viditeľná.
Pokiaľ by aplikácia neposielala minimálne CPC, mohlo by dôjsť ku strhávaniu zabudnutých čiastok z administrácie, ktorých hodnota by bola vyššia ako je stanovené minimum.
c) Pri vytváraní stratégie ste vybrali možnosť biddovať minimom.
Vytvorili ste stratégiu, ale miesto vyplnenia vlastných limitov ste zaškrtli políčko “biddovať minimom”. Pokiaľ ste si túto voľbu vybrali sami, je to v poriadku. Biddovať minimom odporúčame v prípade, že máte vybrané produkty, ktoré biddovať nechcete. Na tieto produkty si vytvoríte vlastnú stratégiu, ktorú posuniete na prvné miesto. Takto zaistíte, že vám vybrané produkty neskončia v regulárnych stratégiách s vyšším CPC.
d) Prekročili ste hranicu stanoveného PNO (iba v prípade, že vyššie PNO zahrnujete do stratégie.)
Ak vo svojej stratégii uvádzate maximálne PNO a túto hranicu prekročíte, aplikácia musí znížit cenu za preklik tak, aby dochádzalo k postupnému znižovaniu PNO (zistite viac), pokiaľ sa opäť nedostanete pod maximálne povolený limit
Produkty, ktoré nevyhovujú podmienkam stratégie (dosiahnu napríklad max. PNO alebo nespĺňajú zadanú dostupnosť), sa budú biddovať minimom kategórie alebo podľa CPC v XML feedu.
ODHAĽTE NEDOSTATKY VČAS
Pokiaľ sa váš produkt dostane do vyššie popísanej situácie, aplikácia vás upozorní. Notifikáciu nájdete na štyroch miestach.
a) Na stránke Produkty/Detail produktov – tu uvidíte informácie, ktoré sa prepisujú z diagnostiky.
b) Na stránke Produkty – filter Diagnostika.
c) Na stránke Produkty/Prehľad – vo výpise všetkých produktov aplikácie cenovo odlišnému výrobku priradí symbol krížiku.
c.) Na stránke Diagnostika/Problémy – tu vám aplikácia vypíše všetky problémy, ktoré musíte vyriešiť.
Teraz už viete, ako premýšľať nad komplexnosťou stratégii. Znalosťou tejto problematiky si ušetríte veľa času a riešenie nie je zložité. Pokiaľ si s niečím neviete rady, ozvite sa nám a spoločne váš problém vyriešime.
Pridať nový komentár