Ako efektívne využijete dáta zo Sortiment reportu a akým spôsobom ich môžete spracovať pomocou Mergada a Bidding Fox Elements? Na to si posvietime v návode od Petra Janouška, online marketing špecialistu z digitálnej agentúry FEO. Prezradí vám, ako s týmito dátami kúzli a ako produkty bidduje bez automatu na to určenému. Inšpirujte sa nasledujúcimi riadkami a vyskúšajte jeho postup.
Autorom článku je Ing. Petr Janoušek, ktorý je členom marketingového tímu agentúry FEO. Venuje sa Google Ads a Skliku, porovnávačom tovaru a pridruženým nástrojom ako PPC Bee, Mergado alebo Bidding Fox. |
Zviditeľnite svoju ponuku na vyhľadávačoch tovaru
Porovnávače sortimentu, ako je už z názvu evidentné, dávajú užívateľovi možnosť porovnávať jednotlivé ponuky e-shopov. Z parametrov býva spravidla na prvom mieste cena produktu. Inzerent by mal teda na Heureke docieliť stav, keď budú jeho lacné produkty v kontexte konkurencie dobre viditeľné hneď na prvú dobrú.
V tomto prípade je reč o boxe Odporúčané ponuky, kde sa nachádzajú 4 inzerenti. Tí si rozdelia väčšinu návštevnosti danej produktovej karty. Medzi Odporúčané ponuky sa e-shop dostáva prostredníctvom biddingu. Okrem toho zohráva úlohu pri umiestnení taktiež dostupnosť, cena produktu a doterajšie hodnotenie e-shopu.
E-shop má možnosť kontrolovať cenu produktu oproti konkurencii a následne manuálne aktualizovať nastavenia CPC. Ide však o časovo veľmi náročnú činnosť a pri rozsiahlejšom inventári takmer nemožnú.
Využite dáta zo Sortiment reportu
Veľkú výhodu ponúka Sortiment report, v ktorom nájdete dáta ku každej položke zatriedenej do katalógu Heureky na jej produktovej karte. Môžete si napr. vyfiltrovať produkty, ktoré sú do štvrtého miesta od najnižšej ceny a následne ich biddovať na umiestnenie v štyroch pozíciách Odporúčaných ponúk.
Ide o funkčné riešenie, kde vám výrazne pomôže Mergado pri tvorbe výberov lacných produktov identifikovaných v Sortiment reporte a ich následnom biddingu. Nie je to však ideálny stav. Je nutná pravidelná práca so Sortiment reportom a opakované prenastavenie v Mergade zaberá čas. A aktuálnosť nastavenia s časom klesá. Ak sa objaví produkt vhodný na nastavenie CPC, budete ho reflektovať v biddingu až pri ďalšej manuálnej aktualizácii. Rovnako budete stále biddovať produkt, ktorý prestal byť v čase pre zákazníkov cenovo zaujímavý.
Biddujte jednoducho pomocou Bidding Fox Elements
Uvedené problémy vyriešite s Bidding Fox Elements. Aplikácia ponúka značný potenciál v dátach, ktoré je možné poslať online k relevantnej položke do feedu v Mergade. Údaje zo sortiment reportu nevynímajúc – v tomto prípade informáciu o cene produktu v kontexte konkurencie.
Na príklade vám priblížime vytvorenie biddovacích stratégií pre najlacnejšiu, druhú najlacnejšiu a štvrtú najlacnejšiu ponuku na produktovej karte.
Najlacnejšie produkty budú mať nastavené najvyššie CPC, aby sa zobrazovali na vyšších pozíciách v boxe, než druhý najlacnejší a štvrtý najlacnejší. Podľa tejto logiky budú nastavené CPC o niečo nižšie ako druhý najlacnejší. Inými slovami, čím atraktívnejšia bude cenová ponuka, tým by ju mali návštevníci Heureky nájsť vyššie medzi Odporúčanými obchodmi.
Najprv je nutné posielať do feedu k položkám údaj o najlacnejšej ponuke, druhej najlacnejšej a štvrtej najlacnejšej ponuke. Tomu zodpovedajú tieto elementy, ktoré je nutné aktivovať v BFE: BFE_H_MIN_PRICE, BFE_H_MIN_PRICE2 a BFE_H_MIN_PRICE4.
Následne si vytvorte výbery produktov, ktoré sú najlacnejšie, respektíve najlacnejšia cena na produktovej karte je rovnaká ako vaša. V Mergade je to vyjadrené BFE_H_MIN_PRICE = PRICE_VAT.
Rovnako tak pre druhý najlacnejší PRICE_VAT <= PRICE_VAT2 a štvrtý najlacnejší produkt PRICE_VAT <= PRICE_VAT4. Uvedomte si, že napr. do podmienky PRICE_VAT <= PRICE_VAT4 spadajú produkty, ktoré sú najlacnejšie a aj druhé najlacnejšie. Je nutné zoradiť biddovacie pravidlá tak, aby sa postupne aplikovali v poradí pre štvrté, pre druhé a nakoniec pre najlacnejšie produkty.
Posledná vec pri nastavovaní CPC je reflektovanie ceny produktu, aby produkt v hodnote 15 EUR nemal nastavenú rovnakú cenu za preklik ako položka za 150 EUR. K uvedeným výberom pridajte teda podmienky cenových rozsahov. Konkrétna ukážka výberu, kde sú štvrté najlacnejšie produkty v cene od 50 do 150 EUR vrátane. [PRICE_VAT] <= BFE_H_MIN_PRICE4 AND [PRICE_VAT] > 50 AND [PRICE_VAT] <= 150. V pravidlách potom nastavte CPC podľa cenového rozsahu produktov.
Odporúčanie na záver
Ideálne používajte Bidding Fox Elements v kombinácii s appkou Bidding Fox, kde môžete stratégiám stanoviť cieľové PNO podľa maržovosti klienta. Väčšinou riešime PNO na úrovni celej Heureky, pracujeme však aj s PNO jednotliivých kategórií a produktov na báze štatistiky v Heureke. V blízkej budúcnosti začneme využívať aj import nákladov z Heureky do Analytics. Klient dostáva report, rozpracovaný podľa potreby a typu klienta. Čo je podklad na riešenie výsledkov s klientom.
S Bidding Fox Elements vyťažíte zo svojej inzercie maximum. Aplikácia je šikovným pomocníkom pri načasovaní kampaní alebo s automatickým doplňovaním dát do feedu. Podľa Petrovho postupu ju ľahko využijete aj pri biddovaní. Chcete vedieť, čo všetko appka ponúka? Prihláste sa na naše školenie, kde vám predstavíme všetky jej funkcie a vychytávky. Budeme sa na vás tešiť.
Pridať nový komentár