Premýšľate, ako zviditeľniť svoj e-shop na Heureke a Zboží.cz? Na nasledujúcich riadkoch sa dočítate o biddingu na porovnávačoch a o jeho možnostiach a výhodách.
Ako funguje bidding na porovnávačoch tovaru
Bidding je forma PPC reklamy (pay per click), kde platíte za prekliknutie zákazníka na vašu stránku. Funguje na aukčnom princípe. Vy ponúkate cenu za preklik a s ňou vstupujete do aukcie medzi konkurentov.
Manuálny vs. automatický bidding
Ak cenu prekliku nastavujete v administrácii porovnávačov tovaru, prípadne pomocou nástroja na úpravu feedu – ide o manuálny bidding.
V prípade, že využívate biddovací automat, máte možnosť nastaviť maximálnu cenu za preklik, ktorú ste ochotní zaplatiť. Cena prekliku nie je vo väčšine prípadov rovnaká, ako vami nastavené maximum. Strhne sa iba čiastka, ktorá stačí na udržanie vášho e-shopu v zozname odporúčaných obchodov.
Prečo biddovať
Na Slovensku je aktuálne viac ako 12 tisíc fungujúcich e-shopov. V Českej republike existuje viac ako 42 tisíc e-shopov. Pri tomto počte sa stáva, že rovnaký produkt ponúka súčasne niekoľko desiatok obchodov. E-shopy medzi sebou súperia o zákazníka cenou sortimentu, darčekom k objednávke či dopravou zdarma.
Pomocou biddingu (navýšením ceny za preklik) svoju ponuku zviditeľníte. Dostanete sa do boxu medzi odporúčané e-shopy, ktorý je pred výpisom najlacnejších e-shopov.
Kde môžete biddovať na Heureke a Zboží.cz
Na Heureke môžete biddovať iba ponuky v produktovom detaile.
V prípade manuálneho biddovania prebieha nastavenie cien za preklik v administrácii Heureky na úrovni produktov alebo kategórií.
Na Zboží.cz môžete biddovať ponuky v detaile produktu, vo fulltextovom vyhľadávaní, v hľadaní v kategórii alebo vo výpise kategórie.
O manuálnom biddingu v administrácii Zboží.cz sa dočítate viac priamo na ich blogu.
Oproti Heureke má Zboží.cz viac biddovacích možnost. Ak vás zaujímajú detaily, je im venovaný celý článok na našom blogu.
Časová náročnosť na manuálnu správu biddingu je väčšia, čím väčší je e-shop. Aj u malého e-shopu to však môže zabrať množstvo času, pretože každú zmenu musí niekto manuálne naklikať. Záleží to aj od počtu produktov, ktoré chce obchod biddovať, alebo od aktívnosti konkurencie.
Automatický bidding
Aby ste mohli biddovať automaticky, neobídete sa bez biddovacieho automatu, ako je napríklad Bidding Fox. Ten vám dokáže ušetriť množstvo času a často aj peňazí. Prostredníctvom automatu si vytvoríte výbery produktov, na každý výber aplikujete stratégiu na mieru a už len stačí kontrolovať, vyhodnocovať a v prípade potreby upravovať.
Vidíte v biddingu potenciál? Ak áno, smelo sa pustite do čítania ďalších článkov určených biddingovým nováčikom a priblížte sa k svojmu cieľu – zviditeľniť svoj sortiment na Heureke a Zboží.cz.
Pridať nový komentár