Nachádzate sa tu

Odhaľte rozdiel medzi FREE a PPC režimom na porovnávačoch tovaru

Čím sa odlišuje bezplatný režim od plateného a prečo stojí za zváženie vyhradiť na inzerciu väčší rozpočet? Výsledky štatistík Heureky hovoria za seba –⁠ prepnutím e-shopu do PPC režimu sa návštevy v priemere ztrojnásobili. Čítajte ďalej a presvedčte sa sami. 

Na Zboží.cz iba v platenom režime

Podmienkou inzercie na Zboží.cz a jedným z prvých krokov pri registrácii e-shopu, je dobitie kreditu. Hoci sa samotné zobrazenie ponuky neúčtuje, každý preklik do e-shopu je spoplatnený minimálnou sumou danej kategórie. Následne už určujete sami, koľko chcete za preklik prihodiť, aby ste predbehli konkurenciu.

Zboží.cz má viac možností, ako zviditeľniť ponuku na porovnávači. Na rozdiel od Heureky, podporuje bidding nielen v detaile produktu, ale aj vo fulltextovom vyhľadávaní, v hľadaní v kategórii a vo výpise kategórie. Je potrebné počítať s tým, že biddingom sa cena preklikov zvýši.

Free vs. PPC režim na Heureke

Aby mohol e-shop inzerovať na Heureke, platený režim nie je podmienkou, skôr odporúčaním. Po prepnutí z free do PPC režimu zaznamenalo až 93 % e-shopov v priemere trojnásobný nárast preklikov na web.

V prípade, že má e-shop aktivovaný PPC režim a dobitý kredit, môže kedykoľvek prepnúť na free režim a zase späť. Po prepnutí na free režim sa spárované produkty prestanú zobrazovať v katalógu Heureky a budú dostupné iba vo fulltextovom vyhľadávaní. Opätovným prechodom na PPC režim sa spárované produkty znovu zaradia do katalógu k ponukám ostatných e-shopov.

Rozdiely vo vyhľadávaní v prípade free a PPC režimu nájdete na blogu Heureky.

V infografike porovnáte, čo obsahuje bezplatný režim a čo získate vďaka platenému.

Prehľad o poskytovaní služieb v bezplatnom a platenom režime na Heureke.
Prehľad o poskytovaní služieb v bezplatnom a platenom režime na Heureke.

Free režim na Heureke

V prípade bezplatného režimu môžete inzerovať ponuky vo fulltextovom vyhľadávaní a budú zobrazené ako posledná možnosť vyhľadávania. Inzerovaných produktov je často také množstvo, že by musel užívateľ prelistovať desiatky stránok, aby sa dostal k ponukám v neplatenom režime.

Každý e-shop, bez ohľadu na využívaný režim má nárok získať certifikát Overené zákazníkmi a možnosť merať konverzie.
Ako naznačuje samotná Heureka –⁠ ak chce byť e-shop na porovnávači úspešný, bezplatným režimom toho pravdepodobne nedosiahne. Prechodom na platený režim sa prekliky do e-shopu zvýšia v priemere trojnásobne.

 

Výhody, ktoré prináša PPC režim. Zdroj: blog.heureka.sk
Výhody, ktoré prináša PPC režim. Zdroj: blog.heureka.sk

Ako aktivovať PPC režim na Heureke

Prechod z bezplatného na platený režim je jednoduchý –⁠ stačí si v administrácii Heureky (v záložke Stav kreditu) dobiť kredit. Tým sa vám otvárajú nové možnosti inzercie.

Spárované vs. importované produkty

Po presune do plateného režimu je dôležitým krokom kontrola sortimentu, konkrétne počet spárovaných a importovaných produktov. Tieto čísla nájdete v administrácii Heureky.

  • Počet importovaných produktov prezrádza počet produktov vo feede, ktoré sa úspešne importovali do databázy Heureky.
  • Počet spárovaných produktov predstavuje množstvo produktov zobrazujúcich sa v katalógu Heureky, spolu s ďalšími e-shopmi v produktových kartách.
tipČím viac spárovaných produktov, tým väčšia návštevnosť a účinnosť. Preto si dajte záležať na dobre spracovanom XML feede.

Katalóg Heureky

Okrem zobrazenia ponuky vo fulltextovom vyhľadávaní bude váš tovar zaradený aj do katalógu Heureky, t.j. do produktových kariet, spolu s ďalšími e-shopmi ponúkajúcimi rovnaký produkt.

V produktovej karte sú ponuky e-shopov zoradené:

  • podľa kvality (biddované pozície –⁠ cena za preklik do obchodu je nastavená nad minimálnou cenou prekliku danej kategórie),
  • podľa ceny (cena prekliku do obchodu odpovedá minimálnej cene v danej kategórii).
tipCenník preklikov na Heureke je rozdelený na štandardný a sezónny.

Nové možnosti vďaka certifikátu Overené zákazníkmi

Podobne ako free, aj PPC režim umožňuje merať konverzie a získať certifikát Overené zákazníkmi. K platnému certifikátu sa v prípade PPC režimu viažu ďalšie výhody. Získate:

 

Doplnkový XML súbor pre dostupnosť tovaru

Tento súbor obsahuje podrobné informácie o dostupnosti tovaru v e-shope. Je generovaný priamo zo stránok obchodu a Heureka ho spracováva iba v PPC režime. Je dôležité, aby dostupnostný XML feed obsahoval aktuálne a pravdivé údaje. Viac informácií nájdete v článku na blogu Heureky.

Bidding Fox a certifikát Overené zákazníkmi

Aby boli funkcie a potenciál Bidding Foxu využité na 100 %, certifikát od Heureky je nevyhnutnou súčasťou. Vďaka nemu má obchod povolenie biddovať a získava aj prístup k sortiment reportu. Obe možnosti sú kľúčové v prípade, že e-shop využíva biddingový automat.

Stratou certifikátu príde obchod o možnosť zviditeľnenia formou biddingu, možnosť inzercie formou Heureka košíku, aj o dáta týkajúce sa inzercie, ktoré Bidding Fox získava prostredníctvom sortiment reportu.

 

 

Stále váhate, či je platený režim na Heureke pre vás to pravé? Začnite dobitím kreditu menšou čiastkou a analyzujte výsledky. Postupne môžete pridávať a využívať ďalšie funkcie spojené s plateným režimom, ako je napríklad bidding.

O biddovanie, diagnostiku sortimentu či monitoring konkurencie sa postará Bidding Fox. Vyskúšajte si ho na 15 dní zdarma.

Pridať nový komentár

Zo života biddingového automatu

Release 7.15.0
Využite možnosti nastavenia MAX_CPC_SEARCH u nespárovaných produktov a majte prehľad o štatistikách z vyhľadávania na Zboží.cz. Tento úkon využijú odborníci aj začiatočníci v inzercii na druhom najpopulárnejšom porovnávači v Českej republike. V novom release sme okrem tejto vychytávky predstavili aj niekoľko ďalších. Prečítajte si, v čom vám budú užitočné.
Biddovanie minimom
Používate Bidding Fox, máte nastavenú stratégiu a aj tak v produktoch vidíte nižšiu cenu za preklik ako ste čakali? V dnešnom článku si predstavíme niekoľko možností, kedy aplikácia bidduje minimom kategórie. Vysvetlíme si, v akých prípadoch k tomu dochádza, kde zistíte skutočnú cenu za preklik a kedy sa vám biddovanie minimom bude hodiť.
Exporty v Bidding Foxe
V tomto článku vám predstavíme jednotlivé typy exportov. Záleží len na vás, aké informácie sú vo vašom prípade dôležité a čo chcete pravidelne sledovať. Všetko si nastavíte podľa svojich predstáv. Exporty využijete na prácu s dátami, pri reportingu, ale aj na prezentáciu výsledkov svojim klientom.

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.