Nástroj Marketing Miner informoval, že od 1. januára 2021 ukončuje podporu a vývoj produktových minerov. Pýtate sa, čo bude s vašimi dátami a štatistikami z porovnávačov? Nemajte strach, líšky sa o ne postarajú.
Aké možnosti prináša Bidding Fox, Pricing Fox a Bidding Fox Elements
Každý e-shop prichádza na trh s vlastnou stratégiou. Vie, aké PNO si môže dovoliť, na aké pozície cieliť alebo v akom rozmedzí preceňovať produkty, aby neprichádzal o zisk. Vďaka Bidding Foxu, Pricing Foxu a Bidding Fox Elements budete mať pod kontrolou nielen svoje stratégie biddingu či pricingu, ale aj dáta o cenách a pozíciách vašich konkurentov, informácie o darčekoch k nákupu a mnohé ďalšie.
Monitoring inzercie rozdelíme tématicky do 4 okruhov:
-
identifikácia nespárovaných a nesprávne spárovaných produktov v inzercii,
-
analýza cien produktov na základe konkurencie,
-
vývoj pozícií na produktových kartách,
-
prioritizovanie produktov na základe ich hodnotenia.
Ako identifikovať nespárované a nesprávne spárované produkty v inzercii
Pre úspešnú inzerciu na porovnávačoch tovaru je nevyhnutné mať produkty zaradené do správnych kategórií a na správne produktové karty.
Nespárovaný produkt
Bidding Fox dokáže diagnostikovať vašu inzerciu a identifikovať v nej problémy, upozorniť na nežiaduce situácie a odporučiť vylepšenia. V sekcii Problémy uvidíte, či máte v e-shope nespárované produkty.
Stačí kliknúť na Vyhľadať a vypíšu sa všetky nespárované produkty. Prípadne je možné produkty exportovať a z daného súboru vytvoriť výber v Mergade. Následne ich optimalizujete, podľa požiadaviek konkrétneho porovnávača tovaru. Môže ísť napríklad o PRODUCTNAME alebo CATEGORYTEXT.
Bidding Fox Elements, za použitia spolu s Bidding Foxom alebo Pricing Foxom, ponúka element „Je produkt spárovaný?“. Ten vám do feedu pridá údaj, ktorý je naplnený číslom 0 alebo 1 – podľa toho, či je produkt spárovaný (1) alebo nie (0). Následne si vytvorte výber s nespárovanými produktami v Mergade a optimalizujte už vyššie spomenuté elementy.
Nesprávne spárovaný produkt
Pri veľkom počte produktov vo feede, a niekedy aj pri malom, sa môže z nepozornosti stať, že sa produkt nespáruje správne. Výsledkom je, že sa nachádza na nevhodnej produktovej karte. A to je situácia, ktorá častokrát zapríčiní žiadne prekliky, alebo naopak veľké množstvo preklikov, veľa okamžitých odchodov z webu a málo konverzií. Ako vypátrať nesprávne spárované produkty pomocou Bidding Fox Elements sa dozviete v našom článku.
Pricing Fox dokáže identifikovať vaše ponuky, ktoré sú na produktovej karte samotné. Upozornenie nájdete na stránke Diagnostika, v sekcii problémy – E-shop je sám v produktovej karte.
Analýza cien produktov na základe konkurencie
Pre vaše jednoduchšie strategické rozhodovanie a lepšiu informovanosť získate vďaka líščim aplikáciám dáta týkajúce sa konkurenčných ponúk, ale aj údaje o vývoji vášho sortimentu.
Cena konkurenčného e-shopu vo vašom exporte v Mergade
Prostredníctvom kooperácie Bidding Foxu (prípadne Pricing Foxu) s Bidding Fox Elements dokážete dostať do exportu v Mergade cenu konkurenčného e-shopu a v prípade potreby aj cenu najlacnejšieho konkurenta. Podmienkou je mať zapnuté obe aplikácie (čiže BF + BFE alebo PF + BFE) na rovnakom projekte v Mergade.
Zaujímavé údaje o vašich konkurentoch prináša aj samotný Bidding Fox. O tom, čo je report konkurencie, máme pripravený článok aj video.
V prípade, že sa chcete venovať cenotvorbe naplno, odporúčame využiť pricingový automat Pricing Fox. Na začiatok určite oceníte testovacie pravidlo, ktoré nevykoná žiadne zmeny v inzercii. Vďaka nemu však zistíte, ako by vyzeral vývoj cien „naostro“. Tiež si môžete vybrané údaje o produktoch vyexportovať v niekoľkých formátoch (csv, xlsx, html), čo vám opäť uľahčí monitoring a prácu s dátami.
Prostredníctvom pricingovej diagnostiky získate prehľadne vypísané problémy, varovania a odporúčania týkajúce sa vašej inzercie. Vďaka tomu dokážete problémový sortiment upraviť tak, aby všetko fungovalo správne a vy ste neprichádzali o tržby.
Produktové karty a vývoj pozícií
Použitím Bidding Foxu spolu s Bidding Fox Elements dokážete identifikovať pozíciu konkrétneho predajcu a zistené informácie následne podľa potreby využiť. S elementom BFE_S_H_BIDDED_POSITIONS a BFE_S_H_PRICE_POSITIONS už pre vás nebude žiadnym tajomstvom postavenie konkurencie v biddingu či v zozname podľa ceny.
Na akých pozíciách sa nachádza váš sortiment v biddingu alebo podľa ceny, nájdete v grafoch, v Prehľade sortimentu aplikácie Bidding Fox.
Rovnako aj Pricing Fox ponúka svojim užívateľom detailné informácie o vývoji jednotlivých produktov. Získate súhrnné aj historické dáta, ktoré obsahujú údaje o vašom aj konkurenčnom sortimente. Konkrétne ide o ceny, pozície, počet produktov či TOP pozície v karte na Heureke, dostupnosť a mnohé ďalšie.
Prioritizovanie produktov na základe ich hodnotenia
Ako si rozdeliť sortiment do skupín podľa počtu hodnotení sa dozviete v našom článku na blogu.
S rozhodovaním, ktoré produkty biddovať viac a ktoré menej, pomôžu aplikácie Bidding Fox spolu s Bidding Fox elements. Napríklad si zvládnete vyfiltrovať TOP produkty a nastaviť im vyššie CPC než ostatným.
Ďalšou možnosťou je urobiť výber s najobľúbenejšími produktmi použitím elementu BFE_H_POPULARITY. Čím vyššie číslo vám element vráti, tým lepšie. Spoznáte tak najpopulárnejšie produkty vášho e-shopu a s touto informáciou ďalej naložíte podľa potreby.
A to nie je ani zďaleka všetko, čo Bidding Fox (Pricing Fox) spolu s Bidding Fox Elements dokážu.
Marketing Miner skončí 1. januára 2021 s podporou a vývojom produktových minerov. O to množstvo dát, ktoré vám sprostredkovával, nemusíte nutne prísť. Využite možnosti aplikácií Bidding Fox, Pricing Fox a Bidding Fox Elements. V tomto článku ste sa dozvedeli iba o zlomku funkcií a možností, ktoré nástroje prinášajú. Použití je omnoho viac, záleží na vašich potrebách, a možno aj na kreativite. Zapnite si nástroje na 15 dní zdarma a vyskúšajte ich na vlastnej koži, alebo sa prihláste na naše školenia.
Pridať nový komentár