Ak chcete vyťažiť z inzercie na porovnávačoch čo najviac, tovar musí byť zaradený v správnych kategóriách. V tomto článku si ukážeme najčastejšie príklady nesprávneho spárovania produktov na Heureke.
Profit vs. strata
Nielen pre našich predkov platilo pravidlo – oheň je dobrý sluha, ale zlý pán. V našej dobe môžeme túto symboliku použiť na porovnávače tovaru. Kto vie, ako s nimi pracovať - bude profitovať. Kto nevie, môže byť stratový.
Najhoršie, čo sa vám môže prihodiť je nepriamo úmerné zvýšenie preklikov a zníženie objednávok. Táto situácia vznikne často práve kvôli chybne spárovaným produktom, ktoré sú na produktovej karte biddované a zároveň na jednej z prvých 4 pozícií.
Najčastejšie chyby
Existuje niekoľko dôvodov nesprávneho spárovania produktov. Tie najčastejšie sme pre vás zhrnuli do 4 kategórií.
1. Príslušenstvo alebo náhradný diel k tovaru na produktovej karte
Pre zjednodušenie si predstavme situáciu – na produktovej karte sa predáva snímač čiarových kódov. Všetci, až na jeden e-shop, snímač predávajú za cenu v priemere 1500 Kč. Najnižšia cena je za 255 Kč. To určite každého zákazníka zaujme a preto na tento obchod klikne.
Zákazník po kliknutí na obchod zistí, že sa nejedná o snímač, ale o stojan na snímač. To nie je primárny produkt, ktorý hľadal a s najväčšou pravdepodobnosťou z obchodu odchádza späť na Heureku.
Čo sa deje na strane e-shopu?
E-shop produkt bidduje na 1. miesto v produktovej karte. Cena za preklik sa mu vďaka biddingu navýši, žiadnu objednávku však neprinesie. Ak sa situácia zopakuje stokrát, pri nastavenej cene 10 Kč za preklik e-shop príde o 1000 Kč bez akejkoľvek objednávky.
2. Odlišný tovar oproti tomu na produktovej karte
Opäť si to vysvetlíme na reálnom príklade. Na produktovej karte je predávaný Apple MacBook Air. Najlacnejší spomedzi všetkých je za cenu 1 188 Kč. Super cena, však?
Po rozkliknutí obchodu sa ukáže, že nejde o MacBook, ale o silikónový kryt na iPhone 11. Aj keď produkt nie je biddovaný na produktovej karte, môže vás stáť peniaze. Na Heureke sa platí za každé kliknutie. Veľa preklikov hoci aj za minimálnu cenu môžu spôsobiť škodu.
3. Tonery do tlačiarne
Jedným z najproblémovejších produktov sú tonery. Heureka v nápovede vysvetľuje – “Sekcia Tonery a náplne je rozdelená na originálne, kompatibilné a renovácie. V názve produktu aj v kategórii musí byť uvedené, či ide o originálny, kompatibilný či renovácie”. A tak sa veľmi ľahko stane, že sa do produktovej karty dostane toner, ktorý tam jednoducho nepatrí.
Ďalšou nepríjemnosťou, s ktorou sa párovanie tonerov často potýka, je nesprávna farba, prípadne objem.
4. Nesprávne spárovaný objem, váha alebo počet kusov v balení
Na produktovej karte je predávané krmivo pre mačky v 10 kg baleniach, za cenu v priemere 1 700 Kč. Jeden z e-shopov láka zákazníkov na balenie za 332 Kč. Ako je to možné?
Odpoveď už pravdepodobne tušíte. Zatiaľ čo všetky ostatné obchody na produktovej karte ponúkajú krmivo v 10 kg baleniach, tento e-shop sem zaradil 1.5 kg balenie.
Uviedli sme si najčastejšie príklady nesprávneho spárovania na Heureke. Teraz už viete, na čo sa v budúcnosti zamerať, aby ste bidding zbytočne nepreplácali. V nasledujúcom článku na problematiku nadviažeme a prezradíme, ako nesprávne spárované produkty nájsť a zaradiť správne.
Ak chcete zostať v obraze a s aktuálnymi informáciami, sledujte aj naďalej náš blog a sociálne siete.
Pridať nový komentár