Dôležitým krokom pre zobrazovanie štatistík v našej aplikácii je výber zdroja údajov. Môžete si vybrať Heureku, Google Analytics alebo Zboží.cz. Záleží na vás, aký chcete zvoliť, každý má svoje špecifické nastavenia. V článku sa pozrieme na časté problémy s párovaním dát a ich riešenia.
K čomu využijete štatistiky v Bidding Foxe
Grafy a štatistiky na stránke Prehľad informujú o výkone celej inzercie. Na kontrolu výsledkov biddingu a sledovanie stavu sortimentu taktiež využijete štatistiky u konkrétnych produktov alebo v detaile stratégií.
Na výber máte niekoľko metrík, obrat, náklady, PNO a mnoho ďalšieho. Na ich základe potom môžete optimalizovať stratégie. Hodiť sa vám bude aj nová možnosť sledovania stratégie a projektu, vďaka ktorej budete mať o inzercii neustály prehľad a nič vám neutečie.
Štatistiky pri projekte alebo stratégii sú prázdne
Nezobrazujú sa vám dáta na stránke Prehľad? Skontrolujte si, či máte v Nastavení správne vyplnený zdroj a médium, ktorý sledujete v Google Analytics.
V prípade chýbajúcich údajov pri stratégiách, ktoré ste práve vytvorili, počkajte na aplikáciu pravidiel v Mergade. Potom Lišiak do hodiny spočíta novej metriky.
V Bidding Foxe chýbajú dáta o produktoch
V nasledujúcich riadkoch sa dozviete, ako si aplikáciu správne nastavíte tak, aby prebiehalo sťahovanie dát z Google Analytics, Heureky alebo Zboží.cz bez problémov.
Google Analytics
Informácie môžete párovať pomocou ITEM_ID alebo vstupných stránok. Ak zvolíte prvý spôsob, ITEM_ID vo feede sa musí zhodovať so SKU v Google Analytics. Či ich máte nastavené správne, skontrolujete vo vašom e-shope v nastavení konverzného kódu alebo priamo v administrácii Google Analytics. Dôležité je nezabudnúť na aktivovanie Enhanced ecommerce merania v Google Analytics, ktoré je potrebné pre meranie preklikov.
Používate UTM parametre v URL adresách? Riaďte sa nasledujúcim:
- Ak ich máte nahrané v Google Analytics, musíte ich mať obsiahnuté aj vo feede.
- V prípade, že ich do Google Analytics neposielate, zaškrtnite checkbox Odstraňovať UTM parametre z URL adries.
- V zásade si stačí pamätať jednoduché pravidlo – URL adries produktov vo feede musí zodpovedať tým adresám, ktoré posielate do Google Analytics.
Heureka
Na začiatku je potrebné si skontrolovať, či máte v administrácii Heureky zaškrtnutý checkbox Generovať XML reporty. Užívatelia na to často zabúdajú. Do Bidding Foxu sa im potom nesťahujú potrebné feedy a tým pádom v aplikácii nevidia žiadne štatistiky. Počkajte do ďalšieho dňa, než si Lišiak všetko stiahne.
Zboží.cz
Pre bezproblémové fungovanie je potrebné mať vyriešené napojenie na API. Ak ste e-shop s API ešte len prepojili, počkajte hodinu, než sa dáta stiahnu.
Ak máte všetko správne nastavené, a aj napriek tomu vidíte miesto pekných čísiel samé nuly, ozvite sa nám a spoločne problém vyriešime. Teraz už viete, ako postupovať v prípade, že sa vám neukazujú žiadne dáta pri projektoch, produktoch alebo stratégiách. Snažili sme sa vám spísať všetky možnosti situácií, ktoré sa vám môžu v praxi nastať.
Pridať nový komentár