Faily nad zlato, taká bola téma tohtoročnej Nekonferencie. Vymykala sa všetkým predchádzajúcim ročníkom a to sľubovalo veľmi zaujímavý deň. Priznajte sami sebe, kedy ste naposledy nahlas hovorili o niečom, čo sa vám nepodarilo? Ôsmy ročník Nekonferencie bol plný neúspechov a pritom bol veľmi úspešný. Pozrite sa, o čom sa hovorilo.
PREDNÁŠAJÚCI SA NEBÁLI HOVORIŤ O CHYBÁCH
Honza Kotek z Heureky nám ukázal, že nie vždy sa očakávania stretávajú s nadšením a že spätná väzba je nad zlato. Hovoril o tom, s akými názory a odpoveďami sa stretol v dotazníkoch, ktoré posielal e-shopom, zapojeným na Heureke, ako implementovali procesy a z čoho sa poučili. Podelil sa aj o perly zo spätnej väzby, s ktorými sa stretol a mal ich vyhodnotiť.
Jirka a Naty z Bidding Foxu a Mergada hovorili o chybách, s ktorými sa stretli hlavne pri tvorení obsahu. Z ich prednášky sme sa dozvedeli, že aj jednoduché logo líšky po orezaní na profilovú fotku na Facebooku môže vyvolať vlnu diskusií na tému prečo máte v logu nohavičky. Alebo to, že aj keď máte firemného maskota rovnako dlho, ako existuje firma samotná, je vám úplne k ničomu, keď sa s ním nestotožnia ani zamestnanci.
Po tejto prednáške vieme, prečo je pán Mergado v dôchodku, že Mergado je jediný správny názov tejto platformy (nie Mergadoš, ani Megado) a keď natáčate rozhovor alebo nejakú akciu, je potrebné sa vždy aspoň 3x ujisit, že je všetko správne nastavené a potom i uložené.
Andy Pavelcová je právnička. Tak isto je športový nadšenec a vedie projekt fitfabstrong.cz. Hoci sa to na prvý pohľad nemusí zdať, aj u takéhoto projektu je potrebné premýšľať nad právnou stránkou. Nie všetko je tak jednoduché, ako sa zdá. Poučenie z prednášky od Andy?
- Ani fotky z fotobanky vám 100% nekryjú chrbát a môžete sa kvôli nim dostať do právneho sporu, ktorý nemusíte vyhrať. Takže foťte a používajte predovšetkým svoje vlastné.
- Autorské dielo môže byť aj graficky spracovaná tabuľka. Dávajte pozor čo zdieľate na webe, či k tomu máte povolenie a uvádzate zdroj.
- Pre vonkajšiu komunikáciu firmy používajte svoje originálne nápady, nepreberajte cudzie. (Áno, aj texty pesničiek sú autorským dielom a ich použitie vás môže stáť nemalé peniaze.)
- Hranica dobra a zla je u porovnávajúcej reklamy naozaj tenká. Tak opatrne.
O čom hovorili David Svoboda z Design restartu, chalani z Creepy.cz a Vláďa Trevisan z Besteta si povieme v ďalšom článku. Na Mergado TV čoskoro nájdete rozhovory s niektorými z prednášajúcich, tak nezabudnite sledovať tento kanál.
Pridať nový komentár