Témou ôsmeho ročníka Nekonference bolo Faily nad zlato. Úspechom sa rád pochváli každý, s neúspechom je to často naopak, na ten sa snažíme zabudnúť. Je to ale škoda, pretože práve chyby nám prinášajú najväčšie poučenie. Besteto vyzvalo šesť rečníkov, aby sa o svoje faily podelili a poučili tak účastníkov konferencie.
V prvom článku o Nekonferencií sme zhrnuli o čom hovoril Honza Kotek z Heureky, Naty a Jirka z Mergada a Bidding Foxu a Andy Pavelcová z FitFab Strong. Teraz sa pozrieme na základy grafického dizajnu, nezaplatené faktúry a veľmi zle zvládnutú migráciu webu.
AKÉ POUČENIE SME SI Z NEKONFERENCIE ODNIESLI
Grafických failov ste iste videli viac než dosť. Stretnúť sa s nimi môžete prakticky na každom rohu. David Svoboda z Design Restart na Nekonferencií ukázal, ako jednoducho vytvoriť grafiku v Canve. Zoznámil účastníkov so základnými pravidlami, ktoré je nevyhnutné dodržiavať. Keď tieto základy zvládnete, vaše bannery budú žať chválu a nie posmech. Do grafického pekla sa predsa nechce dostať nikto z nás.
Od grafiky sme sa presunuli do PPC sveta. Veronika Brindzová zhrnula chyby, ktoré urobila ona alebo jej kolegovia a dnes si na ne dáva pozor. Čo by odkázala sama sebe, keby mohla poradiť svojmu mladšiemu ja?
- Nespúšťaj kampane v piatok.
- Zabudni na chybu, ale zapamätaj si, čo ťa naučila.
- Pri všetkých skontroluj, či majú dvojfázové overenie na sociálnych sieťach. Ušetríš peniaze a veľa starostí.
- Prechod na nový web? Všetko 2x kontroluj a overuj.
Veronika odporučila prácu s checklistami, vďaka nim sa chyby toľko neopakujú a predídete vďaka nim tomu, že na niečo zabudnete.
Ako ďalší sa slová ujali David a Zdeněk z Creepy.cz. Podelili sa o skúsenosti s nezaplatenými faktúrami a ďalšími problémami, s ktorými sa pri tvorbe značiek a webov stretli. Každý by si mal zapamätať, aké dôležité je si s klientom stanoviť ciele a dohodnúť sa na orientačnom rozpočte.
Poslednú prednášku mal na starosti Vláďa Trevisan z agentúry Besteto. Hovoril o tom, čo všetko sa môže "rozbiť" pri migrácii webu. Použite jednoduché checklisty a vždy si jasne dohodnite čo bude kto robiť aby ste predišli vetám typu – Ja som si myslel, že to urobíte vy.
Nekonferencia bola zakončená veľmi zaujímavou panelovou diskusiou, na ktorej sa preberala budúcnosť marketingu, jeho automatizácia a nahrádzanie robotmi.
Ďakujeme Bestetu za organizáciu tejto výnimočnej akcie. A tiež všetkým účastníkom, ktorí prišli a vytvorili super atmosféru. Tešíme sa na ďalší ročník.
Pridať nový komentár