Nachádzate sa tu

Nastavte si Bidding Fox tak, aby sa vám dáta k projektu, stratégiám aj produktom sťahovali správne

Dôležitým krokom pre zobrazovanie štatistík v našej aplikácii je výber zdroja údajov. Môžete si vybrať Heureku, Google Analytics alebo Zboží.cz. Záleží na vás, aký chcete zvoliť, každý má svoje špecifické nastavenia. V článku sa pozrieme na časté problémy s párovaním dát a ich riešenia.

K čomu využijete štatistiky v Bidding Foxe

Grafy a štatistiky na stránke Prehľad informujú o výkone celej inzercie. Na kontrolu výsledkov biddingu a sledovanie stavu sortimentu taktiež využijete štatistiky u konkrétnych produktov alebo v detaile stratégií.

Na výber máte niekoľko metrík, obrat, náklady, PNO a mnoho ďalšieho. Na ich základe potom môžete optimalizovať stratégie. Hodiť sa vám bude aj nová možnosť sledovania stratégie a projektu, vďaka ktorej budete mať o inzercii neustály prehľad a nič vám neutečie.

Sledovanie projektu.

Štatistiky pri projekte alebo stratégii sú prázdne

Nezobrazujú sa vám dáta na stránke Prehľad? Skontrolujte si, či máte v Nastavení správne vyplnený zdroj a médium, ktorý sledujete v Google Analytics.

Nastavenie zdroje a media.

V prípade chýbajúcich údajov pri stratégiách, ktoré ste práve vytvorili, počkajte na aplikáciu pravidiel v Mergade. Potom Lišiak do hodiny spočíta novej metriky.

V Bidding Foxe chýbajú dáta o produktoch

V nasledujúcich riadkoch sa dozviete, ako si aplikáciu správne nastavíte tak, aby prebiehalo sťahovanie dát z Google Analytics, Heureky alebo Zboží.cz bez problémov.

Google Analytics

Informácie môžete párovať pomocou ITEM_ID alebo vstupných stránok. Ak zvolíte prvý spôsob, ITEM_ID vo feede sa musí zhodovať so SKU v Google Analytics. Či ich máte nastavené správne, skontrolujete vo vašom e-shope v nastavení konverzného kódu alebo priamo v administrácii Google Analytics. Dôležité je nezabudnúť na aktivovanie Enhanced ecommerce merania v Google Analytics, ktoré je potrebné pre meranie preklikov.

Párovanie štatistík podľa vstupných stránok alebo ITEM_ID.
Pridávate si do feedu ITEM_ID pomocou makra v Mergade? V tomto prípade sa ITEM_ID posiela do Heureky, ale nie do Google Analytics, preto zvoľte párovanie podľa vstupných stránok.

Používate UTM parametre v URL adresách? Riaďte sa nasledujúcim:

  • Ak ich máte nahrané v Google Analytics, musíte ich mať obsiahnuté aj vo feede.
  • V prípade, že ich do Google Analytics neposielate, zaškrtnite checkbox Odstraňovať UTM parametre z URL adries.
  • V zásade si stačí pamätať jednoduché pravidlo – URL adries produktov vo feede musí zodpovedať tým adresám, ktoré posielate do Google Analytics.

Heureka

Na začiatku je potrebné si skontrolovať, či máte v administrácii Heureky zaškrtnutý checkbox Generovať XML reporty. Užívatelia na to často zabúdajú. Do Bidding Foxu sa im potom nesťahujú potrebné feedy a tým pádom v aplikácii nevidia žiadne štatistiky. Počkajte do ďalšieho dňa, než si Lišiak všetko stiahne.

Zboží.cz

Pre bezproblémové fungovanie je potrebné mať vyriešené napojenie na API. Ak ste e-shop s API ešte len prepojili, počkajte hodinu, než sa dáta stiahnu.

 

Ak máte všetko správne nastavené, a aj napriek tomu vidíte miesto pekných čísiel samé nuly, ozvite sa nám a spoločne problém vyriešime. Teraz už viete, ako postupovať v prípade, že sa vám neukazujú žiadne dáta pri projektoch, produktoch alebo stratégiách. Snažili sme sa vám spísať všetky možnosti situácií, ktoré sa vám môžu v praxi nastať.

Pridať nový komentár

Zo života biddingového automatu

Release 7.15.0
Využite možnosti nastavenia MAX_CPC_SEARCH u nespárovaných produktov a majte prehľad o štatistikách z vyhľadávania na Zboží.cz. Tento úkon využijú odborníci aj začiatočníci v inzercii na druhom najpopulárnejšom porovnávači v Českej republike. V novom release sme okrem tejto vychytávky predstavili aj niekoľko ďalších. Prečítajte si, v čom vám budú užitočné.
Biddovanie minimom
Používate Bidding Fox, máte nastavenú stratégiu a aj tak v produktoch vidíte nižšiu cenu za preklik ako ste čakali? V dnešnom článku si predstavíme niekoľko možností, kedy aplikácia bidduje minimom kategórie. Vysvetlíme si, v akých prípadoch k tomu dochádza, kde zistíte skutočnú cenu za preklik a kedy sa vám biddovanie minimom bude hodiť.
Exporty v Bidding Foxe
V tomto článku vám predstavíme jednotlivé typy exportov. Záleží len na vás, aké informácie sú vo vašom prípade dôležité a čo chcete pravidelne sledovať. Všetko si nastavíte podľa svojich predstáv. Exporty využijete na prácu s dátami, pri reportingu, ale aj na prezentáciu výsledkov svojim klientom.

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.