Chcete načerpať inšpiráciu pre prácu s našou aplikáciou a tvorbou stratégií? Na dnešný rozhovor sme oslovili Decathlon, poprednú firmu na trhu športového vybavenia. Na otázky nám odpovedal online marketing špecialista Ing. Jan Nový. Začítajte sa do rozhovoru a získajte know-how, ktoré využijete aj pre svoj e-shop.
Predstavenie Decathlonu
Decathlon patrí medzi najväčších svetových výrobcov športového vybavenia. História značky siaha až do roku 1976, kedy bola vo Francúzsku otvorená prvá predajňa. Dnes má Decathlon pobočky vo viac ako 57 zemiach sveta a zamestnáva 93 tisíc športovcov. V Českej republike je Decathlon od roku 2010 a k dnešku tu má spoločnosť 25 predajní a zamestnáva cez 1600 zamestnancov. Poslaním firmy je sprístupniť šport čo najviac ľuďom.
Skúste vypichnúť tri potreby, ktoré vás donútili hľadať biddingový nástroj.
Dôvodom, prečo sme sa rozhodli pre využitie nejakého biddingového nástroja bola potreba efektívnej správy biddingu u jednotlivých produktov a tiež flexibilita zmien, ku ktorým celkom často dochádza vzhľadom k sezónnosti komunikovaných produktov.
Ako ľahké/ťažké bolo začať používať naše riešenie?
Bidding Fox je veľmi prehľadný a intuitívny nástroj, takže zvyknúť si na prácu v tomto nástroji nebolo nijak zložité. Zároveň oceňujem prehľadné štatistiky a taktiež dobré prepojenie s Mergadom, kde spravujeme feedy pre tovarové porovnávače.
Prvé, čo je potreba v aplikácii nastaviť, sú stratégie. V nich určíme podmienky, podľa ktorých má bidding prebiehať. Ako postupujete pri ich nastavení a riadení?
Prvé nastavenie aplikácie sme mali veľmi jednoduché. Rozdelili sme si naše produkty na dve kategórie. Na značky, ktoré predávame iba my a vyskytujeme sa na produktových kartách vo veľkej väčšine prípadov sami a potom na značky, ktoré predáva aj naša konkurencia a produktové karty obsahujú aj desiatky obchodov. V Bidding Foxe sme následne vytvorili dve stratégie. Prvá sa týkala produktov našich značiek, kde sme mali nastavený najnižší možný bid. Nebola potreba vysokých bidov, keď sme sa na produktovej karte nachádzali väčšinou iba my. Druhá stratégia sa týkala ostatných značiek, tam bola nastavená maximálna CPC a potom maximálné PNO, ktoré je pre nás v celkovej mierke veľmi dôležité.
Neskôr sme sa rozhodli pre komplexnejšie rozvrhnutie stratégií. Rozdelili sme si produkty do siedmich stratégií. Produkty v prvých štyroch stratégiách boli rozlíšené iba na základe toho, koľko e-shopov sa nachádza v produktovej karte (1-4). Uvažovali sme nad tým tak, že v prípade malého počtu e-shopov nie je nutné mať nastavený vysoký bidding, pretože náš e-shop bude viditeľný aj v prípade, že nebude medzi doporučenými e-shopmi. Ďalšie produkty boli rozdelené do dvoch hlavných stratégií a to na základe ceny. Prvá z týchto stratégií bola pre produkty, kde sme boli lacnejší ako 80 % konkurentov na danej produktovej karte a druhá stratégia bola pre tovar, ktorý bol naopak drahší ako väčšina konkurentov. Ostatný sortiment spadal buď do kategórie Ostatných produktov, alebo do stratégie, v ktorej boli iba produkty predávané len nami.
Produkty sa do jednotlivých stratégií zaraďujú automaticky zo spreadsheetu, ktorý je denne aktualizovaný a prepojený s Mergadom. Vďaka tomu je správa biddingu veľmi jednoduchá a efektívna.
Ako stratégie vyhodnocujete? Čo k tomu používate?
Hlavným merítkom pre vyhodnotenie stratégií je pre nás hodnota PNO. Ďalej počet preklikov a dáta z GA (napr. bounce rate apod.).
V aplikácii môžete prostredníctvom reportov, exportov a ďalších vychytávok monitorovať detailný priebeh inzercie. Čo najčastejšie sledujete?
V aplikácií sledujem predovšetkým to, ako dobre performujú jednotlivé stratégie. Pozerám sa na hodnotu PNO, ktorá je pre nás v rámci tohto kanálu dôležitá. Ďalej sledujem najpreklikávanejšie produkty či celkový počet produktov v danej stratégii, čo mi umožňuje optimalizovať bidding danej stratégie.
Pomáhá vám aplikácia napríklad k analýze konkurencie?
Konkurenciu v aplikácii príliš neanalyzujeme, keďže produktových kariet, kde se nachádza väčší počet konkurentov, je len malé percento nášho produktového portfólia a máme iné priority, ktoré v rámci tovarových porovnávačov riešime.
Aké ste mali očakávanie od používania Bidding Foxu?
Uľahčenie správy biddingu našich produktov.
Čo vám subjektívne používanie nástroja prinieslo?
Používanie nástroja nám prinieslo efektívnu správu biddingu našich produktov a prehľadný reporting jednotlivých stratégií.
Splňuje Bidding Fox očakávanie, ktoré ste mali na začiatku?
Áno, splňuje, aj keď si myslím, že zatiaľ nevyužívame plný potenciál tohto nástroja a to predovšetkým kvôli malému počtu produktov, ktoré majú v produktovej karte väčší počet predajcov.
Ako vám naša služba pomohla dosiahnuť vašich obchodných cieľov?
Bidding Fox nám pomohol dosiahnuť našich obchodných cieľov vďaka flexibilite úprav a úspore času pri nastavovaní a zároveň vďaka prehľadným reportom, z ktorých môžeme vychádzať pri ďalšom strategickom rozhodovaní.
Aký je hlavný dôvod, kvôli ktorému by ste nás odporučil?
Páči sa mi, že vďaka Bidding Foxu je správa biddingu našich produktov oveľa ľahšia a efektívnejšia. Zároveň oceňujem pomer ceny a prínosu.
Ďakujeme Honzovi Novému za rozhovor. Sme radi, že sa podelil o svoje skúsenosti s Bidding Foxom a ukázal, ako je Lišiak komplexným a intuitívnym nástrojom. A ako využívate náš nástroj vy? Podeľte sa do komentárov alebo nám napíšte.
Vyskúšajte zdarma Bidding Audit a zistite, akým smerom sa pri inzercii vydať.
Pridať nový komentár