Jednou z variant, ako zviditeľniť svoj e-shopový sortiment, je bidding. V štvrtom diely si predstavíme jeho dostupné možnosti. Dozviete sa, na akom princípe funguje a aké klady a zápory jednotlivé typy ponúkajú. Na záver sme si pre vás pripravili radu od špecialistu na tovarové porovnávače.
Ako bidding funguje
Bidding funguje na aukčnom princípe, formou tzv. PPC reklamy. V pozícii inzerenta ponúkate cenu za preklik (CPC), s touto čiastkou vstupujete do aukcie medzi ostatných konkurentov. Vaším cieľom je dostať sa do výpisu doporučených e-shopov hore na stránke, čím svoj sortiment zviditeľníte.
Manuálny vs automatický bidding
Existuje viac spôsobov, ako s biddingom začať. Poďme si ich postupne predstaviť.
Manuálny bidding
a) Biddovanie v administrácii tovarových porovnávačov.
Najčastejšie prebieha na úrovni kategórie, prípadne jednotlivých produktov. Rátajte s tým, že na úrovni porovnávačov nastavíte iba základy biddingu.
Aké sú klady a zápory manuálneho biddingu:
+ Vhodné na zoznámanie s biddingom.
- Jednotlivé položky či kategórie nedokážete spravovať v rámci kontextu vašej ponuky – nezistíte, či je položka skladom, koľko konkurentov je na rovnakej produktovej karte apod.
- Nevhodný pre veľký počet produktov – v prípade nastavenia na úrovni jednotlivých produktov.
- Zaberie veľa času.
b) Biddovanie pomocou XML editorov
Ďalšie možnosti ručného biddingu sú editory XML feedu, napríklad Mergado. Pri tejto voľbe už máte viac možností a celkovej variability pre svoje biddovanie.
Aké sú klady a zápory biddingu pomocou XML editorov:
+ Biddovanie na základe vlastných zložených podmienok (kombinácie kategórie, značky a ceny, napr.: práčky značky Samsung nad 400 eur.
+ Nastavené podmienky sa vzťahujú aj na nové produkty v sortimente.
+ Hromadné biddovanie.
- Zmena CPC sa prevádza vždy manuálne.
Automatický bidding
c) Biddingové automaty
Jedná sa o chytré nástroje, ktoré pracujú podľa vami nastavených podmienok. Spravujú a dohliadajú na inzerciu, menia CPC v závislosti na konkurencii a vedia toho ešte oveľa viac.
Aké sú klady a zápory automatického biddingu, konkrétne našej aplikácie Bidding Fox:
+ Tvorba strategii na mieru.
+ Kontrola nastavených limitov CPC a PNO -> stlmia nákladné produkty.
+ Vhodné pre veľký počet produktov.
+ Pravidelná aktualizácia dát, získavanie dát z porovnávačov cez oficiálnu API.
+ Monitoring konkurencie.
+ Diagnostika, exporty a reporty.
+ Šetria čas.
+ Podpora v prípade akýchkoľvek nejasností.
- Platený nástroj.
- Musíte mať potrebné znalosti k správnemu nastaveniu.
Aby sme užívateľom čo najviac uľahčili nastavenie Bidding Foxu, organizujeme webinár Školenie Bidding Fox pre začiatočníkov. Prihláste sa na naň – je zadarmo. Predstavíme vám tam celú aplikáciu, prejdeme si základné možnosti používania a odpovieme na všetky vaše dotazy.
Ako začať s biddingom?
Biddovanie začína splnením požiadavok konkrétnych tovarových porovnávačov. Jednotlivé platformy majú spravidla rôzne nároky. V Heureke je kľúčová služba Overené zákazníkmi.
Na čo vám odporúčame dať si pozor
Praktických rád nie je nikdy dosť. O jeden takový tip se s námi podělil Filip Vašíček, specialista na zbožové srovnávače z Besteta.
Čo si postrážiť pri prechode z biddingu v administrácii porovnávačov na bidding v produktovom feede
„Pokiaľ budete chcieť po novom riešť bidding vo feede alebo pomocou biddovacieho automatu. Skontrolujte si, či vám v administrácii Heureky neostalo nejaké nastavenie. Jedná sa o nastavenie CPC na bázi produktu. V Heureke toto nastavenie nájdete v záložke Bidding --> Nastavenie cien za preklik.
Produkty s nastavenou individuálnou cenou si vyfiltrujete pomocou tohoto checkboxu. V produktoch potom jednoducho nastavené CPC v administrácii zmažte.”
To, že ste bidding správne nastavili, spoznáte nielen na výsledkoch z porovnávačov. Vo svojej funkčnej podobe dokáže minimalizovať náklady, a tým prispieť k naplneniu vašich obchodných cieľov. Sledujte nášho Sprievodcu, kde vám krok za krokom predstavíme jednotlivé úkony efektívneho biddingu.
Pridať nový komentár