Zapnutím aplikácie práca nekončí. Iba so správne nastavenými stratégiami bude Bidding Fox vedieť, ako má pre váš e-shop pracovať. Zistite viac, aby aj vaša inzercia bežala ako riadne premazaný stroj.
Preferujete sledovanie videí? Na tému nastavovania stratégií máme prichystaný aj videonávod. Ak radšej čítate, pokračujte nižšie.
Výber produktov
Vytvorte výbery produktov, vyznačujúce sa spoločnou vlastnosťou – podobná marža, značka, najpredávanejšie alebo výpredajové produkty. Možností je veľa, záleží na vás, do akej stratégie sa chcete pustiť.
Existujú dva spôsoby vytvárania výberov:
- v Mergade,
- v Bidding Foxe (vyfiltrovaním produktov na podstránke Produkty).
Ako vytvoriť novú stratégiu v Bidding Foxe
Na podstránke Stratégia nájdete zelené tlačítko „Pridať novú stratégiu“. Po kliknutí naň sa zobrazí formulár, v ktorom si nastavíte parametre vašej stratégie.
Stratégiu si pomenujte a zvolte výber produktov, na ktorý bude aplikovaná. Priamo pod názvom je možné označiť checkbox Testovacia stratégia v prípade, že si chcete vyskúšať biddovanie na nečisto. Viac sa na túto tému dočítate v samostatnom článku.
Cieľ stratégie
Premyslite si, na akú pozíciu chcete dostať svoju ponuku v produktovom detaile. Niektoré produkty sa najlepšie predávajú na prvej pozícii, iné až na tretej. Odporúčame začať s nižším cieľom a podľa vývoja ho upravovať na vyššie pozície. Označiť môžete viac ako jednu možnosť.
Obmedzenie maximálnej ceny za preklik a PNO
K obmedzeniu nákladov na bidding môžete využiť dve možnosti – maximálnu CPC (cena za preklik) a maximálne PNO (podiel nákladov na obrate).
Určite viete, s akými maržami pracujete, prípadne koľko ste ochotní minúť prostriedkov na konkrétnu stratégiu. Podľa toho sa rozhodnete, ako vysokú cenu za preklik chcete, resp. si môžete dovoliť nastaviť.
Nastavenie maximálneho podielu nákladov na obrate (PNO) je dobrovoľné. Príliš nízke PNO však môže spôsobiť, že sa nikdy nedostanete na svoju cieľovú pozíciu na produktovej karte. Naopak, nevyplnením žiadnej hodnoty, dávate Lišiakovi signál, že nemusí brať túto metriku do úvahy.
Ak sa rozhodnete obmedziť PNO, môžete si vybrať, čo sa bude diať s produktmi, ktoré dosiahnu svoje maximum. Možnosťou je:
- nechať ich v inzercii (za minimálnu cenu kategórie),
- skryť (kým sa nezníži PNO).
Obmedzenie maximálnej doby dodania
Túto funkciu využijete napríklad v okamihu, keď ponúkate produkty s rôznou dodacou dobou. Chcete biddovať iba produkty, ktoré dokážete doručiť do dvoch dní? Nie je problém, stačí naklikať.
Automatické zapnutie a vypnutie stratégie
Ak chystáte kampaň a plánujete posilniť inzerciu vybraných produktov iba na určité obdobie, rozhodne využijete možnosť ju automaticky zapnúť a vypnúť. Stačí nastaviť dátum, čas, a Lišiak sa postará o zvyšok.
Ak nechcete túto funkciu využiť, nechajte pole voľné.
Rozpočet
V prípade Bidding Foxu sa rozpočet netýka iba nákladov. Obmedziť môžete aj výšku obratu, preklikov či objednávok.
Pokročilé nastavenie
V sekcii pokročilého nastavenia je niekoľko možností, ktoré dokážu ušetriť nemalé množstvo finančných prostriedkov. Naučte sa s nimi pracovať a stlačte svoje náklady na minimum.
Počiatočná cena prekliku
Ak máte s biddingom skúsenosti a viete, aká by táto cena mohla byť, vyplňte ju. V opačnom prípade odporúčame nechať pole prázdne. Bidding Fox si s počiatočnou cenou prekliku dokáže poradiť sám.
Znižovať CPC po dosiahnutí cieľa
Za predpokladu, že zvolíte túto možnosť, Bidding Fox začne automaticky znižovať CPC pri produktoch, ktoré dosiahli stanovený cieľ. Ak možnosť nevyberiete, CPC bude rovnaké aj po dosiahnutí požadovanej pozície.
Ponechať bidding nevyhovujúcich produktov
Pri zvolení tejto možnosti bude Bidding Fox ďalej biddovať produkty, ktoré nevyhovujú nastavenej stratégii. Ak checkbox neoznačíte alebo nemáte nastavené CPC v XML feede, produkt bude biddovaný minimom kategórie daného porovnávača.
Biddovať produkty od šiesteho miesta podľa ceny
Máte ceny v porovnaní s konkurenciou výrazne nižšie? Ak sú vaše produkty vďaka nízkej cene na prvých piatich pozíciách na produktovej karte, zvyčajne nie je potrebné biddovať. Záleží však, o aký produkt sa jedná alebo aká je stratégia či finančné prostriedky konkrétneho e-shopu.
Nehľadieť na cenu konkurencie
Túto možnosť využijete v prípade, že chcete biddovať aj produkty výrazne drahšie oproti konkurencii.
Nebiddovať produkty na TOP pozícii s košíkom
Na produkty, u ktorých je zapnutý Heureka Košík a zároveň sa nachádzajú na TOP pozícii, nebude aplikovaný bidding. Sortiment je dostatočne viditeľný a týmto spôsobom dokážete ušetriť za prekliky.
Nastavenie výšky DPH
Posledným krokom v nastavovaní stratégie je výber hodnoty DPH, ktorú posielate z porovnávača tovaru do Google Analytics. Túto hodnotu ste už pravdepodobne zadávali pri nastavovaní aplikácie ako takej – pre celý sortiment.V prípade, že máte v ponuke produkty aj s inou hodnotou DPH, môžete ich vyfiltrovať do jedného výberu a výšku DPH im nastaviť na úrovni stratégie.
Teraz už bez problémov zvládnete nastaviť svoju prvú biddingovú stratégiu. Dvadsaťštyri hodín od uloženia sa začnú ukazovať prvé výsledky a po niekoľkých dňoch môžete začať vyhodnocovať úspešnosť stratégie. V prípade, že si ako e-shop neviete s nastavením rady, neváhajte kontaktovať našich certifikovaných partnerov.
Pridať nový komentár