Voľne nadviažame na príspevok o tom, ako využiť dáta z Bidding Foxu a Bidding Fox Elements v Mergade pre automatizovanú cenotvorbu a pozrieme sa, ako by sa tieto dáta dali využiť v biddingu na Heureke či Zboží.cz.
Aké dáta máme k dispozícii
V minulých dieloch nášho feed marketingového seriálu sme si ukázali ako získať okrem iného elementy s dátami:
- Cenu najlacnejšieho predajcu XPOSITION_P1_PRICE_VAT
- Cenu druhého najlacnejšieho predajcu XPOSITION_P2_PRICE_VAT
- Ceny konkrétnych konkurentov XCOMPETITOR_xxx_PRICE_VAT kde namiesto xxx uvádzame názov konkurenta.
- Podobným spôsobom, ako sme získali cenu predajcov XPOSITION_P1_PRICE_VAT a XPOSITION_P2_PRICE_VAT by sme z elementu BFE_S_H_BIDDED_POSITIONS mohli vyparsovať:
- Ceny všetkých (až 4) predajcov na TOP pozíciách XPOSITION_B1_PRICE_VAT, XPOSITION_B2_PRICE_VAT, XPOSITION_B3_PRICE_VAT, XPOSITION_B4_PRICE_VAT
- Názvy e-shopov na TOP pozíciách XPOSITION_B1_COMPETITOR, XPOSITION_B2_COMPETITOR, XPOSITION_B3_COMPETITOR, XPOSITION_B4_COMPETITOR
- Informácie o prípadných darčekoch GIFT XPOSITION_B1_GIFT, XPOSITION_B2_GIFT, XPOSITION_B3_GIFT, XPOSITION_B4_GIFT
- Informácie o skladovej dostupnosti XPOSITION_B1_DELIVERY, XPOSITION_B2_DELIVERY, XPOSITION_B3_DELIVERY, XPOSITION_B4_DELIVERY.
Pozor, výstupom sú textové reťazce, napr. „IN_STOCK“. Tie je nutné previesť na čísla, aby ste ich mohli porovnávať (je väčší, menší, presne) s číselnými hodnotami vlastné skladové dostupnosti DELIVERY_DATE. - atp.
Ako využiť tieto dáta v biddingu
Ak vynecháme situáciu, že si na uvedených dátach postavíte vlastný biddingový algoritmus, ktorý pomocou výberov a pravidiel v Mergade vypočíta ponuky za kliknutia svojím spôsobom, môžeme tieto dáta využiť aj vo výberoch. Tieto výbery následne použijete v aplikácii Bidding Fox.
Príklady výberov:
- Bidduj len ak je moja cena nižšia, ako cena konkrétneho konkurenta PRICE_VAT <XCOMPETITOR_xxx_PRICE_VAT.
- Bidduj len ak konkrétny konkurent nie je v TOP pozíciách BFE_S_H_BIDDED_POSITIONS.
- Bidduj viac, ak mám lepšiu skladovú dostupnosť, než ostatní konkurenti na TOP pozíciách.
- Nebidduj, ak som drahší, než predajcovia na TOP pozíciách.
...a tak by sa dalo pokračovať ďalej.
Prečo využite dáta v Bidding Fox Elements priamo vo výberoch pre riadenie biddingu na Heureke či Zboží.cz
Bežnému užívateľovi budú stačiť základné nástroje Mergada. Pokročilému užívateľovi dobre poslúži Mergado & Bidding Fox. Uvedené príklady pomôžu vyriešiť špeciálne situácie, s ktorými marketingoví špecialisti píšu často na podporu. Vyriešite s nimi taktiež veľa situácií, ktoré sa zdali doteraz „neriešiteľné“. Potrebujete len dáta a štipku vlastnej fantázie.
Ak by vás zaujímali podrobnosti, Jirka z lišiakov vedie školenia biddingu pre pokročilých, ktoré nadväzujú na jeho nabité vstupné školenie biddingu. Kto ich ešte nenavštívil, tak obe odporúčam. Na pokročilom sa dotýka aj naozaj expertného využitia dát v bididngu.
Pridať nový komentár