Platba za preklik na porovnávačoch nie je žiadnou novinkou. Lišiak CPC nemusí len čerpať, ale ho môže aj ušetriť. V nasledujúcich riadkoch vám poradíme zopár tipov, ako zaobchádzať s kreditom šetrnejšie.
Prispôsobte si stratégiu
Aplikácia funguje podľa toho, čo si nastavíte v stratégii. Aj tento raz je práve toto základom. Vyplnením maximálneho CPC si stanovíte iba najvyšší limit, ktorý sa nesmie pri biddingu prekročiť. Ale ako spomaliť čerpanie ceny za preklik? Presunieme sa v úpravách stratégie k pokročilému nastaveniu. Šetrenie vám uľahčia práve tieto checkboxy:
- Znižovať CPC po dosiahnutí cieľa,
- Iba produkty od 6. miesta podľa ceny,
- Nehľadieť na cenu konkurencie,
- Nebiddovať produkty na TOP pozícii s košíkom.
Vo videonápovede sa dozviete nielen čo ktorý checkbox znamená, ale aj jeho presnú špecifikáciu. My si to teraz popíšeme skrátene.
Znižovanie CPC po dosiahnutí cieľa
Tato varianta znamená, že akonáhle bude produkt na vami nastavenej cieľovej pozícii, lišiak bude znižovať cenu za preklik. A to do tej doby, kým vás nepreskočí produkt konkurenta a tým z cieľovej pozície vypadnete. Potom sa CPC opäť zvýši, aby ste sa dostali späť pred konkurenčnú ponuku.
Biddovat pouze produkty od 6. místa dle ceny
Ďalšia voľba zariadi biddovanie len pri výrobkoch, ktoré sú na vyššej ako 6. pozícii (vrátane jej) pri radení podľa ceny. U týchto produktov však nie je vaša ponuka na karte na prvý pohľad vidieť a tak môže presunutie do biddingu znamenať výrazné zvýšenie preklikov z Heureky.
Nezohľadňovať cenu konkurentov
Nasledujúcu z možností nechajte nevyplnenú. Nebude sa vám potom čerpať CPC u ponúk, ktoré sú v biddovacím boxe a sú výrazne drahšie než tie konkurenčné. Ak je totiž vaša cena vyššia a predbehne vás konkurent s nižšou cenou, cena za preklik sa zvyšuje, aby ste sa dostali vyššie. Stáva sa, že ani maximálna CPC na prvé priečky nestačí. Keď sa lišiak na cieľovú pozíciu nemôže dostať, Heureka berie stále maximálnu cenu za preklik a môže to znateľne znižovať kredit.
Nebidovať produkty na TOP pozícii s košíkom
Posledný checkbox vám zakáže bidding pri produktoch, ktoré máte na TOP pozícii a zároveň majú zapnutý aj Heureka košík. Táto ponuka je vždy vidieť v záhlaví produktovej karty a tak nepotrebujete zvyšovať cenu za preklik tým, že sa budete snažiť dostať do biddingu.
Pokročilé nastavenia podľa toho, čo sme si popísali, by teda malo vyzerať nasledovne:
Nastavte si limity
Variantom je okrem vyššie spomínaného aj obmedzenie rozpočtom. V úpravách stratégie kliknete na „Pridať rozpočet“ a do tabuľky si zadáte maximálne prijateľné náklady na určité obdobie. V prípade, že máte limitované kapacity a nechcete sortiment stále biddovať, môžete si nastaviť spolu s rozpočtom i automatické vypnutie a zapnutie stratégie. Ako rozpočty nastaviť sme vám spísali v článku na blogu.
Ak si nechcete lámať hlavu nad zložitejšou konfiguráciou stratégií, máme pre vás ešte jedno riešenie – notifikácie. Na stránke Nastavenia si zvolíte zasielanie upozornení, akonáhle kredit klesne pod konkrétnu sumu či za zadaný počet dní. Potom stačí len vypísať kontaktný mail, na ktorý vám budú varovania chodiť.
Veríme, že vám naše tipy pomôžu. Ak narazíte na problém alebo nejasnosti, sme vám stále k dispozícii a neváhajte sa na nás obrátiť. Viac o efektívnej práci s Bidding Foxom sa môžete dozvedieť aj na online školeniach. Vyplňte si prihlášku na webových stránkach.
Pridať nový komentár