Pri nastavovaní aplikácie Bidding Fox máte možnosť vybrať si, podľa čoho budete párovať štatistiky k produktom. Rozlišujeme dve možnosti – párovanie podľa vstupnej stránky alebo ITEM_ID. Obe sa vyznačujú špecifickým správaním a majú výhody a nevýhody. Zistite o nich viac.
Vstupná stránka vs. ITEM_ID
V aplikácii Bidding Fox nájdete na stránke Nastavenie možnosť vybrať si, akým spôsobom budete párovať štatistiky k produktom z Google Analytics. Ako sme už uviedli vyššie, párovanie môže prebiehať podľa vstupnej stránky alebo ITEM_ID. Je pre vás táto téma španielskou dedinou? Po prečítaní článku v tom budete mať jasno.
Párovanie štatistík k produktom podľa vstupnej stránky
Na príklade si uvedieme, ako vyzerá párovanie štatistík podľa vstupnej stránky v praxi. Zákazník sa preklikne do e-shopu cez rukavice, ale nakoniec sa rozhodne kúpiť čiapku.
Bidding Fox priradí nákup rukaviciam, vo Výkone produktu v Google Analytics sa však nákup priradí čiapke. Preto sa pri porovnaní výkonu môže zdať, že každý zdroj tvrdí niečo iné. Vyriešite to tým, že porovnáte výkon v Bidding Foxe so Vstupnými stránkami v Google Analytics.
V aplikácii Bidding Fox, v záložke Nastavenie, pod Nastavením Google Analytics nájdete po označení možnosti párovania podľa Vstupnej stránky checkboxy:
- odstraňovať časť URL za znakom #,
- odstraňovať UTM parametry z URL adries,
- rozšírené nastavenie (použitím regulárnych výrazov nájdete a nahradíte časť URL).
Môžete si tak pomôct pri odstraňovaní a nahradzovaní údajov zo vstupnej adresy z feedu. Využijete to napríklad v prípade, že máte v XML feede iné URL adresy oproti tým, ktoré sa prepisujú ako vstupné adresy v Google Analytics.
Párovanie štatistík k produktom podľa ITEM_ID
Tento spôsob bude fungovať iba za predpokladu, že ITEM_ID produktov sa zhoduje s SKU kódom produktov v Google Analytics. Druhou podmienkou je aktivované Enhanced ecommerce meranie v Google Analytics. Bez neho neuvidíte prekliky.
V prípade, že podmienky nespĺňate, jednoducho si prepnite v aplikácii Bidding Fox zdroj preklikov na Heureku alebo Zboží.cz.
ITEM_ID v praxi
Pre predstavu si to uvedieme na rovnakom príklade, ako u párovania podľa vstupnej stránky. Zákazník sa preklikne do e-shopu cez rukavice, ale nakoniec sa rozhodne kúpiť čiapku.
Bidding Fox priradí nákup čiapke. Rovnaký údaj uvidíte aj vo Výkone produktu v Google Analytics.
Úskalie párovania štatistík k produktom podľa ITEM_ID
Úskalím je v tomto prípade zvyšujúce sa PNO rukavíc. Ak sa viac zákazníkov cez ne prekliklo do e-shopu, ale rozhodli sa kúpiť iný produkt, tak rukavice predstavujú úspešný vstup do obchodu. Kvôli rastúcemu PNO sa však ich bidding utlmí a obchod môže kvôli tomu prísť o tržby z iných produktov, na ktoré zákazníci narazili vďaka rukaviciam.
Teraz už viete, aké sú plusy a mínusy oboch variant párovania štatistík k produktom. Vyberte si tú, ktorá vám bude viac vyhovovať a podeľte sa s nami o vaše skúsenosti.
Pridať nový komentár