Nachádzate sa tu

Vyskúšajte náš nový nástroj Bidding Audit

Viete, v akom stave je vaša biddovaná ponuka na porovnávači? Zistite, či produkty dosahujú uspokojivých výsledkov a či je možné ich pre zákazníka zatraktívniť. Vďaka bezplatnému Bidding Auditu dokážete vylepšiť slabé stránky svojho sortimentu a zvýšiť schopnosť konkurencie.

Prečo by ste mali vyskúšať Bidding Audit

Audit biddovaného sortimentu vám poradí, akým smerom sa vydať pri úpravách a vylepšovaní inzercie a biddingu na Heureke. Dokáže zistiť aktuálny stav produktov, ktoré následne rozdelí do štyroch skupín podľa závažnosti. Vďaka nim získate prehľad o kondícii a úspešnosti ponuky. Na základe toho môžete nedostatky upraviť a byť schopnejší konkurencie na porovnávači. Vyskúšajte si ho na svojom sortimente.

Čo je potrebné k vyhotoveniu Bidding Auditu

Vzhľadom k tomu, že audit biddovaného sortimentu je zameraný na výkon na Heureke, nezaobídete sa bez URL adresy konverzného feedu. Tú nájdete v administrácii Heureky, v záložke Štatistiky a reporty, na podstránke Meranie konverzií.

Zaškrtnutím checkboxu Generovať XML reporty získate URL adresu sedemdenného reportu. Následne ju v Bidding Audite vložte do poľa „Zadajte URL vášho konverzného feedu z Heureky“.

URL adresa denného konverzného feedu v administrácii Heureky.
URL adresa denného konverzného feedu v administrácii Heureky.

Pod poľom pre zadanie konverzného feedu je priestor na adresu XML feedu. Ten nie je povinný, ale vďaka nemu vám budeme môcť poskytnúť informáciu napríklad o spárovanosti sortimentu, údaje týkajúce sa ceny za preklik a mnohé ďalšie.

Aby bolo možné vyhotoviť audit, je nutné zadať adresu XML feedu vo formáte Heureka XML.
Vyplnenie konverzného a XML feedu na webe Bidding Auditu.
Vyplnenie konverzného a XML feedu na webe Bidding Auditu.

 

Posledným krokom je zadanie e-mailu, na ktorý vám príde upozornenie o vyhotovení Bidding Auditu.

Výsledky auditu rozdelené do štyroch skupín

Vaše ponuky audit rozdelí do štyroch skupín podľa kondície a stavu na porovnávači. Ide o produkty:

  1. v poriadku,
  2. s problémom,
  3. s upozornením,
  4. s odporúčaním.

Do každej skupiny sa môžete prekliknúť tlačidlom Detail. Okrem informácie o počte produktov v danej skupine objavíte na stránke aj jednotlivé detekcie, graf s rozložením sortimentu podľa pozície v biddingu a zoznam jednotlivých produktov. Na detail skupiny sa bližšie pozrieme nižšie v článku.

Výsledok auditu rozdelený do štyroch skupín podľa stavu sortimentu.
Výsledok auditu rozdelený do štyroch skupín podľa stavu sortimentu.
Zaujíma vás, ako bude vyzerať hotový audit? Na webe Bidding Auditu sú dostupné ukážky výsledkov. Pozrite sa, čo na vás čaká.

Aká časť sortimentu je v biddingu a na TOP pozícii

Na hlavnej stránke výsledkov auditu, pod úvodným rozdelením do štyroch skupín, nájdete dva koláčové grafy. Oba vyjadrujú percentuálne zastúpenie produktov podľa určitých kritérií.

  1. Prvý graf zobrazuje, aké percento produktov je v biddingu, mimo neho, bez biddingového boxu na karte a percento nespárovaných produktov.
  2. Druhý graf informuje o percentuálnom zastúpení produktov na TOP pozícii s Heureka košíkom a bez neho.
Koláčové grafy informujúce o percentuálnom zastúpení produktov v biddingu a na TOP pozícii.
Koláčové grafy informujúce o percentuálnom zastúpení produktov v biddingu a na TOP pozícii.

Rozloženie sortimentu podľa obsadených pozícií v biddingu

Na stránke ďalej objavíte graf rozdeľujúci sortiment podľa cenových hladín a biddingových pozícií. Na prvý pohľad tak uvidíte, aké pozície v biddingových boxoch obsadzujú ponuky v v akých cenových kategóriách.

Rozloženie sortimentu podľa cenových hladín a pozície v biddingu.
Rozloženie sortimentu podľa cenových hladín a pozície v biddingu.

Rozdelenie sortimentu podľa kategórií

Vo výsledkoch postupujeme nižšie a dostávame sa k rozdeleniu sortimentu podľa TOP 10 kategórií a umiestnenia na produktových kartách. Pozície 1. až 4. sa týkajú biddingu, tie nasledujúce predstavujú umiestnenie produktov v radení podľa ceny.

Rozdelenie sortimentu podľa kategórií a obsadených miest produktovej karty podľa ceny.
Rozdelenie sortimentu podľa kategórií a obsadených miest produktovej karty podľa ceny.

Spoznajte najčastejších konkurentov v biddingu

Súčasťou výsledkov auditu je tiež informácia o tom, s ktorými konkurentmi najčastejšie zdieľate biddingový box. Na grafe vyčítate počet spoločných produktov spolu s porovnaním pozície v biddingu oproti danému konkurentovi.

Porovnanie pozícií v biddingu s najčastejšími konkurentmi.
Porovnanie pozícií v biddingu s najčastejšími konkurentmi.

Detekcie zachytené u vášho sortimentu

Pod grafom najčastejších konkurentov na vás čaká to najhlavnejšie, čo audit poskytuje –⁠ zistené problémy, upozornenia na nedostatky a odporúčania pre zvýšenie výkonu a vylepšenie sortimentu. Cez tlačidlo Detail sa jednoducho prekliknete do špecifikácie každej z detekcií. Prostredníctvom exportovacieho tlačidla si stiahnete produkty z danej detekcie do formátu CSV.

Detekcie, ktoré Bidding Audit zachytil u vášho sortimentu.
Detekcie, ktoré Bidding Audit zachytil u vášho sortimentu.

Zoznámte sa s detailom skupiny sortimentu

Ako ste sa už dočítali vyššie, je možné prekliknúť sa do detailu každej skupiny sortimentu. Aby ste vedeli, čo vás tam čaká, predstavíme napríklad detail sortimentu s upozornením. Hneď v úvode objavíte krátky popis informujúci o počte produktov, ktorých sa upozornenia týkajú. Napravo od popisu sa nachádzajú tlačidlá pre export produktov s upozornením a tlač. Produkty sa exportujú vo formáte CSV.

Nasledujú jednotlivé upozornenia na nedostatky sortimentu, ktoré je potrebné vyriešiť v prípade, že chcete zvýšiť schopnosť konkurencie vašich produktov. Nájdete tu napríklad upozornenia:

  • žiadané ponuky bez objednávok,
  • vaša cena je o 20% vyššia ako najdrahší produkt v biddingu,
  • CPC vyššie ako 50 % ceny produktu,
  • a ďalšie.

Naľavo od popisu každej detekcie je tiež číslo vyjadrujúce počet produktov spadajúcich do konkrétnej detekcie.

Po jednotlivých detekciách následuje opäť graf týkajúci sa rozloženia sortimentu podľa cenovej hladiny a pozície v biddingovom boxe. Tentokrát sa však hodnoty na grafe vzťahujú iba na sortiment s upozornením. Konkrétne produkty, ktorých sa upozornenia týkajú nájdete pod grafom. Tiež si ich môžete otvoriť na Heureke alebo u seba v e-shope.

Detail sortimentu s upozornením a preklik na detail jednej z detekcií.
Detail sortimentu s upozornením a preklik na detail jednej z detekcií.

Odhaľte, čo skrývajú detaily konkrétnych detekcií

Preklikom do detailu skupiny sortimentu cesta nekončí. Každá detekcia má ešte vlastný detail. Čo v ňom nájdete? V úvode je opäť krátky popis detekcie s informáciou o počte nájdených produktov. Nechýba graf rozloženia pozícií a výpis produktov, ktorých sa detekcia týka.

Rovnako, ako u detailu skupiny, aj tu môžete vyexportovať či vytlačiť produkty spadajúce do danej detekcie. Tie odporúčame následne skontrolovať a upraviť, čím sa môže zvýšiť ich schopnosť konkurencie na porovnávači, s čím je spojený aj obrat a zisk.

Výsledky vášho auditu budú na vygenerovanej adrese dostupné po dobu 7 dní.

Čo robiť po vyhotovení auditu

Ak už máte audit hotový, môžete sa pustiť do úprav a vylepšení. Mnohé z nich zvládnete sami, s drvivou väčšinou vám však dokáže pomôcť biddovací automat Bidding Fox. Nástroj už dávno neslúži iba pre automatizáciu biddingu. Ponúka tiež vlastnú diagnostiku priamo v rozhraní aplikácie, rôzne produktové filtre pre lepšie rozdelenie a cielenie biddingových stratégií. Nesmieme zabudnúť ani na obľúbený monitoring konkurencie, vďaka ktorému budete vždy o krok napred. Preto neváhajte a vyskúšajte si ho na 15 dní zdarma.

Pridať nový komentár

Zo života biddingového automatu

Release 7.15.0
Využite možnosti nastavenia MAX_CPC_SEARCH u nespárovaných produktov a majte prehľad o štatistikách z vyhľadávania na Zboží.cz. Tento úkon využijú odborníci aj začiatočníci v inzercii na druhom najpopulárnejšom porovnávači v Českej republike. V novom release sme okrem tejto vychytávky predstavili aj niekoľko ďalších. Prečítajte si, v čom vám budú užitočné.
Biddovanie minimom
Používate Bidding Fox, máte nastavenú stratégiu a aj tak v produktoch vidíte nižšiu cenu za preklik ako ste čakali? V dnešnom článku si predstavíme niekoľko možností, kedy aplikácia bidduje minimom kategórie. Vysvetlíme si, v akých prípadoch k tomu dochádza, kde zistíte skutočnú cenu za preklik a kedy sa vám biddovanie minimom bude hodiť.
Exporty v Bidding Foxe
V tomto článku vám predstavíme jednotlivé typy exportov. Záleží len na vás, aké informácie sú vo vašom prípade dôležité a čo chcete pravidelne sledovať. Všetko si nastavíte podľa svojich predstáv. Exporty využijete na prácu s dátami, pri reportingu, ale aj na prezentáciu výsledkov svojim klientom.

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.