Viete, v akom stave je vaša biddovaná ponuka na porovnávači? Zistite, či produkty dosahujú uspokojivých výsledkov a či je možné ich pre zákazníka zatraktívniť. Vďaka bezplatnému Bidding Auditu dokážete vylepšiť slabé stránky svojho sortimentu a zvýšiť schopnosť konkurencie.
Prečo by ste mali vyskúšať Bidding Audit
Audit biddovaného sortimentu vám poradí, akým smerom sa vydať pri úpravách a vylepšovaní inzercie a biddingu na Heureke. Dokáže zistiť aktuálny stav produktov, ktoré následne rozdelí do štyroch skupín podľa závažnosti. Vďaka nim získate prehľad o kondícii a úspešnosti ponuky. Na základe toho môžete nedostatky upraviť a byť schopnejší konkurencie na porovnávači. Vyskúšajte si ho na svojom sortimente.
Čo je potrebné k vyhotoveniu Bidding Auditu
Vzhľadom k tomu, že audit biddovaného sortimentu je zameraný na výkon na Heureke, nezaobídete sa bez URL adresy konverzného feedu. Tú nájdete v administrácii Heureky, v záložke Štatistiky a reporty, na podstránke Meranie konverzií.
Zaškrtnutím checkboxu Generovať XML reporty získate URL adresu sedemdenného reportu. Následne ju v Bidding Audite vložte do poľa „Zadajte URL vášho konverzného feedu z Heureky“.
Pod poľom pre zadanie konverzného feedu je priestor na adresu XML feedu. Ten nie je povinný, ale vďaka nemu vám budeme môcť poskytnúť informáciu napríklad o spárovanosti sortimentu, údaje týkajúce sa ceny za preklik a mnohé ďalšie.
Posledným krokom je zadanie e-mailu, na ktorý vám príde upozornenie o vyhotovení Bidding Auditu.
Výsledky auditu rozdelené do štyroch skupín
Vaše ponuky audit rozdelí do štyroch skupín podľa kondície a stavu na porovnávači. Ide o produkty:
- v poriadku,
- s problémom,
- s upozornením,
- s odporúčaním.
Do každej skupiny sa môžete prekliknúť tlačidlom Detail. Okrem informácie o počte produktov v danej skupine objavíte na stránke aj jednotlivé detekcie, graf s rozložením sortimentu podľa pozície v biddingu a zoznam jednotlivých produktov. Na detail skupiny sa bližšie pozrieme nižšie v článku.
Aká časť sortimentu je v biddingu a na TOP pozícii
Na hlavnej stránke výsledkov auditu, pod úvodným rozdelením do štyroch skupín, nájdete dva koláčové grafy. Oba vyjadrujú percentuálne zastúpenie produktov podľa určitých kritérií.
- Prvý graf zobrazuje, aké percento produktov je v biddingu, mimo neho, bez biddingového boxu na karte a percento nespárovaných produktov.
- Druhý graf informuje o percentuálnom zastúpení produktov na TOP pozícii s Heureka košíkom a bez neho.
Rozloženie sortimentu podľa obsadených pozícií v biddingu
Na stránke ďalej objavíte graf rozdeľujúci sortiment podľa cenových hladín a biddingových pozícií. Na prvý pohľad tak uvidíte, aké pozície v biddingových boxoch obsadzujú ponuky v v akých cenových kategóriách.
Rozdelenie sortimentu podľa kategórií
Vo výsledkoch postupujeme nižšie a dostávame sa k rozdeleniu sortimentu podľa TOP 10 kategórií a umiestnenia na produktových kartách. Pozície 1. až 4. sa týkajú biddingu, tie nasledujúce predstavujú umiestnenie produktov v radení podľa ceny.
Spoznajte najčastejších konkurentov v biddingu
Súčasťou výsledkov auditu je tiež informácia o tom, s ktorými konkurentmi najčastejšie zdieľate biddingový box. Na grafe vyčítate počet spoločných produktov spolu s porovnaním pozície v biddingu oproti danému konkurentovi.
Detekcie zachytené u vášho sortimentu
Pod grafom najčastejších konkurentov na vás čaká to najhlavnejšie, čo audit poskytuje – zistené problémy, upozornenia na nedostatky a odporúčania pre zvýšenie výkonu a vylepšenie sortimentu. Cez tlačidlo Detail sa jednoducho prekliknete do špecifikácie každej z detekcií. Prostredníctvom exportovacieho tlačidla si stiahnete produkty z danej detekcie do formátu CSV.
Zoznámte sa s detailom skupiny sortimentu
Ako ste sa už dočítali vyššie, je možné prekliknúť sa do detailu každej skupiny sortimentu. Aby ste vedeli, čo vás tam čaká, predstavíme napríklad detail sortimentu s upozornením. Hneď v úvode objavíte krátky popis informujúci o počte produktov, ktorých sa upozornenia týkajú. Napravo od popisu sa nachádzajú tlačidlá pre export produktov s upozornením a tlač. Produkty sa exportujú vo formáte CSV.
Nasledujú jednotlivé upozornenia na nedostatky sortimentu, ktoré je potrebné vyriešiť v prípade, že chcete zvýšiť schopnosť konkurencie vašich produktov. Nájdete tu napríklad upozornenia:
- žiadané ponuky bez objednávok,
- vaša cena je o 20% vyššia ako najdrahší produkt v biddingu,
- CPC vyššie ako 50 % ceny produktu,
- a ďalšie.
Naľavo od popisu každej detekcie je tiež číslo vyjadrujúce počet produktov spadajúcich do konkrétnej detekcie.
Po jednotlivých detekciách následuje opäť graf týkajúci sa rozloženia sortimentu podľa cenovej hladiny a pozície v biddingovom boxe. Tentokrát sa však hodnoty na grafe vzťahujú iba na sortiment s upozornením. Konkrétne produkty, ktorých sa upozornenia týkajú nájdete pod grafom. Tiež si ich môžete otvoriť na Heureke alebo u seba v e-shope.
Odhaľte, čo skrývajú detaily konkrétnych detekcií
Preklikom do detailu skupiny sortimentu cesta nekončí. Každá detekcia má ešte vlastný detail. Čo v ňom nájdete? V úvode je opäť krátky popis detekcie s informáciou o počte nájdených produktov. Nechýba graf rozloženia pozícií a výpis produktov, ktorých sa detekcia týka.
Rovnako, ako u detailu skupiny, aj tu môžete vyexportovať či vytlačiť produkty spadajúce do danej detekcie. Tie odporúčame následne skontrolovať a upraviť, čím sa môže zvýšiť ich schopnosť konkurencie na porovnávači, s čím je spojený aj obrat a zisk.
Čo robiť po vyhotovení auditu
Ak už máte audit hotový, môžete sa pustiť do úprav a vylepšení. Mnohé z nich zvládnete sami, s drvivou väčšinou vám však dokáže pomôcť biddovací automat Bidding Fox. Nástroj už dávno neslúži iba pre automatizáciu biddingu. Ponúka tiež vlastnú diagnostiku priamo v rozhraní aplikácie, rôzne produktové filtre pre lepšie rozdelenie a cielenie biddingových stratégií. Nesmieme zabudnúť ani na obľúbený monitoring konkurencie, vďaka ktorému budete vždy o krok napred. Preto neváhajte a vyskúšajte si ho na 15 dní zdarma.
Pridať nový komentár