Nachádzate sa tu

Ako sa zbaviť parametru fbclid a gci z URL

Trápi vás rozhodená analytika alebo chybné párovanie dát k produktom z Bidding Fox Elements? Vyriešte problém jednoduchým nastavením parametrov v Google Analytics.

Aplikácia si teraz s párovaním dát poradí sama. Odpadá vám tak nutnosť manuálneho zadávania, ktoré popisujeme nižšie v článku.

Fbclid a gci nie sú skratky sprostých slov

Parameter “fbclid” je pridaný Facebookom a “gci” umiestňuje do URL Glami. Platformy sledujú pomocou parametrov pohyb užívateľa po prekliku na konkrétny web a jeho činnosť na danom webe. Dokážu si tak lepšie spojiť návštevy konkrétnych užívateľov a získať viac dát pre ich interné potreby.

Parameter “fbclid” pridávaný do URL Facebookom
Parameter “fbclid” pridávaný do URL Facebookom

 

Parameter “gci” pridávaný do URL Glami
Parameter “gci” pridávaný do URL Glami

 

Prináša to však negatívny dopad na vašu analýzu stránok – desať unikátnych návštev rovnakej stránky sa rozpadne na desať návštev desiatich unikátnych adries s jednou návštevou. Stále sa jedná o rovnakú adresu, ktorá sa líši iba o jedinečné ID návštevníka. To je pridelené reklamnými systémami z dôvodu ďalšieho monitoringu návštevníkov.

Ukážka adries vstupných stránok v Google Analytics s Glami parametrom
Ukážka adries vstupných stránok v Google Analytics s Glami parametrom

 

Parametrov v URL sa zbavíte prostredníctvom jednoduchého nastavenia v Google Analytics, ktoré vám zaberie iba niekoľko sekúnd. Stačí sa držať nasledovného postupu.

Google Analytics -> Správca -> Nastavenie výberu dát -> Vylúčiť parametre v adrese URL

Odstránenie parametrov z URL adries v Google Analytics
Odstránenie parametrov z URL adries v Google Analytics

 

Párovanie dát Bidding Fox Elements s Google Analytics

Google Analytics a Mergado spárujete bez problémov aj v prípade, že máte v URL parametre od Facebooku a Glami. Po zapnutí aplikácie Bidding Fox Elements si dajte pozor – požaduje totiž, aby URL adresy produktov za prvým lomítkom (vrátane lomítka) vo feede v Mergade boli totožné s adresami vstupných stránok v Google Analytics. Po splnení tejto podmienky sa budú dáta správne párovať k produktom.

 

Urobte si poriadok vo svojich URL adresách a využívajte naplno potenciál elementov. Pre ďalšie tipy a zlepšováky vám poslúži kategória na našom blogu, zameraná na Bidding Fox Elements.

Pridať nový komentár

Zo života biddingového automatu

Release 7.15.0
Využite možnosti nastavenia MAX_CPC_SEARCH u nespárovaných produktov a majte prehľad o štatistikách z vyhľadávania na Zboží.cz. Tento úkon využijú odborníci aj začiatočníci v inzercii na druhom najpopulárnejšom porovnávači v Českej republike. V novom release sme okrem tejto vychytávky predstavili aj niekoľko ďalších. Prečítajte si, v čom vám budú užitočné.
Biddovanie minimom
Používate Bidding Fox, máte nastavenú stratégiu a aj tak v produktoch vidíte nižšiu cenu za preklik ako ste čakali? V dnešnom článku si predstavíme niekoľko možností, kedy aplikácia bidduje minimom kategórie. Vysvetlíme si, v akých prípadoch k tomu dochádza, kde zistíte skutočnú cenu za preklik a kedy sa vám biddovanie minimom bude hodiť.
Exporty v Bidding Foxe
V tomto článku vám predstavíme jednotlivé typy exportov. Záleží len na vás, aké informácie sú vo vašom prípade dôležité a čo chcete pravidelne sledovať. Všetko si nastavíte podľa svojich predstáv. Exporty využijete na prácu s dátami, pri reportingu, ale aj na prezentáciu výsledkov svojim klientom.

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Bidding Fox a z porovnávačov tovaru.