Vŕta vám hlavou, ktorý box pri nastavovaní aplikácie zakliknúť a ako vyplniť ostatné políčka, aby Lišiak fungoval správne? V článku na vás čaká popis celej stránky Nastavenie spolu s videonávodom.
Požiadavky od Heureky a Zboží.cz
O tom, aké podmienky musí e-shop splniť, aby mohol začať na porovnávačoch s biddingom, ste sa mohli dočítať v predošlom článku. V prípade, že už máte biddovanie povolené, možete sa presunúť k spusteniu a nastaveniu biddingového automatu.
Nastavenie Bidding Foxu
Po spustení aplikácie sa presuňte na podstránku Nastavenie, kde si určíte, odkiaľ bude Lišiak čerpať dáta, nastavíte notifikácie, zasielanie reportov apod.
Zdroje nákladov a obratu
Ak je pre vás podiel nákladov na obrate dôležitá metrika a chcete s ňou pracovať, ujasnite si, aký zdroj nákladov a obratu budete používať. Existujú 2 možnosti:
- počítať podiel nákladov na obrate z dát porovnávačov tovaru,
- získavať dáta prepojením Mergada s Google Analytics cez aplikáciu Keychain.
Ak plánujete čerpať údaje z Heureky, je dôležité povoliť generovanie Heureka XML reportu.
V prípade čerpania dát zo Zboží.cz je potrebné v administrácii vygenerovať API kľúč. O vygenerovaní a implementácii sa dočítate tu.
Prvé nastavenie Bidding Foxu
Preferujete sledovanie videonávodov? Dominika vám predstaví stránku Nastavenie v aplikácii Bidding Fox. Kto radšej číta, pokračujte ďalej pod videom.
Nastavenie zdroja dát
Aby sa vám dáta správne načítali, budete potrebovať funkčné napojenie na Google Analytics, alebo na porovnávač tovaru, na ktorom chcete inzerovať. Či už sa jedná o dáta týkajúce sa obratu, nákladov alebo preklikov, vždy si môžete vybrať z dvoch možností – Google Analytics alebo Heureka/Zboží.cz.
V prípade, že si nie ste istí nastavením projektu, odporúčame ponechať východzie nastavenie:
- zdroj obratu – Google Analytics,
- zdroj nákladov – Heureka/Zboží.cz,
- zdroj preklikov/objednávok – Heureka/Zboží.cz.
Nastavenie Google Analytics
V ďalšom kroku si zvolíte výšku DPH a zdroj a medium v prípade, že ich meníte pomocou UTM parametrov alebo filtrov v Google analytics.
Párovanie dát k produktom z Google Analytics
Štatistiky môžete párovať dvoma spôsobmi – podľa ITEM_ID alebo Vstupnej stránky. Obe možnosti majú svoje špecifiká. Na príkladoch uvedieme rozdiely.
Párovanie podľa ITEM_ID
Za predpokladu, že ITEM_ID produktov sa zhoduje s SKU kódom produktov v Google Analytics, si môžete nastaviť párovanie dát týmto spôsobom.
V praxi to vyzerá tak, že zákazník sa preklikne do e-shopu cez tričko, ale kúpi si čiapku – Google Analytics priradí nákup čiapke.
Párovanie podľa Vstupnej stránky
Zákazník sa preklikne do e-shopu cez tričko, ale kúpi si čiapku – Google Analytics priradí nákup tričku. Vo Výkone produktu v Google Analytics sa však nákup priradí čiapke.
Pri vyhodnocovaní teda porovnávajte čísla so Vstupnými stránkami v Google Analytics.
Pri možnosti párovania podľa Vstupnej stránky nájdete checkboxy, ktorými si môžete pomôct pri odstraňovaní a nahradzovaní údajov zo vstupnej adresy z feedu. Využijete to napríklad v prípade, že máte v XML feede iné URL adresy oproti tým, ktoré sa prepisujú ako vstupné adresy v Google Analytics.
Nastavenie notifikácií a zasielania e-mailov
Bidding Fox dokáže kontrolovať niekoľko desiatok úkonov, týkajúcich sa hlavne problémov s inzerciou. Pod tlačítkom Nastaviť notifikácie objavíte chybové hlášky. Zapnúť si môžete tie, ktoré pre vás má zmysel sledovať. Sú to napríklad:
- problémy v napojení na Google Analytics/Heureku/Zboží.cz,
- strata certifikátu Overené zákazníkmi,
- pokles kreditu pod limit na Heureke/Zboží.cz,
- a mnohé ďalšie.
Ak nastane porucha, tak okrem zaslania notifikácie do Mergada si ju môžete nechať poslať aj na e-mail. Vďaka tomu sa včas dozviete o problémoch a ihneď zasiahnete, aby inzercia opäť fungovala správne.
V prípade, že na jednom projekte nepracuje iba jedna osoba, máte možnosť vyplniť viac e-mailov.
„Nice to have“ – Nastavenie reportov
Koho by nezaujímalo, či je jeho inzercia úspešná? Či už ste majiteľom e-shopu alebo agentúra spravujúca inzerciu, opäť máte možnosť nechať si zasielať pravidelné reporty na niekoľko e-mailov. Na výber máte 3 časové intervaly - týždenný, štrnásťdenný a mesačný report.
Keď budete mať biddingový automat nastavený, premyslite si, ktoré produkty chcete zaradiť do biddingu, prípadne na aké pozície budete na porovnávačoch cieliť. Následne sa môžete pustiť do nastavovania prvej biddingovej stratégie.