Vlastníte e-shop a hľadáte cesty, ako viac zviditeľniť svoje produkty? Jednou z možností je inzercia na vyhľadávačoch tovaru. Pripravili sme pre vás sprievodcu, ktorý vám osvetlí všetky potrebné základy.
Prečo inzerovať na porovnávačoch tovaru
V súčasnej dobe podnikajú na českom trhu desiatky tisíc e-shopov a tento počet sa stále zvyšuje. Každý inzerent hľadá kanály, ktorými sa dostane bližšie k potenciálnym zákazníkom. Zvažujete vyhľadávače tovaru? Zákazníci si na nich pravidelne sledujú značky, vyberajú si na základe parametrov produktov a porovnávajú ponuky jednotlivých e-shopov. A Porovnávače sú nielen preto vhodnou cestou inzercie.
Veľakrát majú lepší konverzný pomer ako iné PPC reklamy. Vďaka ich dostupným štatistikám viete:
- koľko presne ste minuli,
- koľko ľudí na vašu ponuku kliklo a nakúpilo.
Aké vyhľadávače tovaru máte na výber
Český trh ponúka niekoľko porovnávačov, od univerzálnych po špecifické. Najväčšie sú:
Pokiaľ predávate nábytok, oblečenie alebo iný špecifický sortiment, môžete zabrúsiť na tematické porovnávače ako sú:
Pri rozhodovaní, ktorý zvoliť, vždy záleží na viacerých faktoroch. Mali by ste brať do úvahy nielen váš sortiment, ale aj konkurenciu, cieľovú skupinu a ďalšie. O ich možnostiach a špecifikách vám povieme viac v nasledujúcej časti na blogu.
Aké sú možnosti práce s inzerciou na vyhľadávačoch tovaru
Úsilie nekončí tým, že zverejníte sortiment na niektorom zo spomínaných porovnávačov. Svoju inzerciu môžete neustále vylepšovať a premýšľať nad tým, ako ju viac zviditeľniť oproti iným hráčom na trhu.
Výber položiek je kľúčový
Ujasnite si, aké produkty chcete inzerovať. Ak máte na svojom e-shope tisíc položiek, nemusíte ich inzerovať všetky. Zistite, aký sortiment je konkurencieschopný a zároveň ho zákazníci dopytujú.
Pokiaľ už máte zavedenú inzerciu na Heureke, využite naše bezplatné nástroje Bidding Audit alebo Pricing Audit. Vďaka nim zanalyzujete jej stav ešte pred tým, než sa pustíte do bidovania alebo cenotvorby. Audity vám odhalia silné a slabé stránky produktov a odporučia zmeny tak, aby ste využili potenciál tovaru naplno.
Analýza konkurencie je základom úspechu
Každý predajca by mal mať prehľad o e-shopoch na rovnakej produktovej karte a ich ponuke. Bez týchto informácií budete len slepo strieľať a dúfať, že nejakého potenciálneho zákazníka zaujmete. Vďaka rozboru budete napríklad vedieť, za aké ceny predávajú vaši konkurenti alebo či ponúkajú darčeky a dopravu zadarmo.
Bidding zviditeľní váš tovar
Vidíte na produktových kartách množstvo e-shopov a premýšľate, ako sa dostať na vyššie priečky? Využite bidding. Spočíva v nastavení cien za prekliky a je formou PPC reklamy. Pokiaľ takúto reklamu používate, platíte za jednotlivé prekliky na váš e-shop a nie len za jej zobrazenie. Potrebujete taktiež splniť niekoľko podmienok ako je napríklad Overené zákazníkmi alebo spárovanosť položiek. Všetko, čo musíte vedieť o biddingu, vám spíšeme v budúcich dieloch.
Pricing pomôže nielen malým hráčom na trhu
Najdôležitejšou zložkou ponuky je práve jej cena. Obzvlášť v konkurenčnom prostredí, kde má zákazník široký výber predajcov. Menším subjektom sa mnohokrát oplatí viac zamerať práve na cenotvorbu ako na bidding.
Ako ale nastaviť ceny pri tisícoch položiek tak, aby nebola ponuka zbytočne lacná ani drahá? S tým vám pomôže preceňovací automat Pricing Fox. Zvolíte si, ako má cenotvorba prebiehať a nástroj potom pracuje sám na základe vami nastavených podmienok a mantinelov. Viac informácií o aplikácii nájdete na tejto stránke.
Rozhodujete sa, či je pre vašu firmu vhodnejší bidding, pricing alebo iná možnosť reklamy? V budúcom diele sa môžete tešiť na checklist pre začiatočníkov, ktorý vám s ideálnou voľbou pomôže. Inšpirujte sa a využite potenciál svojho sortimentu naplno.
Pridať nový komentár